Satans avkomma

Har jag köpt, hormonstinn liten jävel har upptäckt sin mandom och börjar numera agera därefter. Ian erövraren var namnet, ja det är väl det han kallar sig själv iaf.

Idag har vi varit på en übermysig promenad i Skrefsta. Solen sken, himlen var klarblå och hundarna superlyckliga. Ian som aldrig blir trött röjde bland jord och stenar, sand och kottar medan tungan hängde som en slips. Vid en lerpöl la han sig och rullade så att han blev kolsvart (och mycket nöjd med sin egen insas)..för att senare under promenaden medan Tomas och jag beundrade några hästar i en hage bestämma sig för att slita dem i stycken. Han kastade sig handlöst ner för en backe och dök i fyrsprång ner mot hagen och ”fanskapen” som stod där, svansen spikrätt opp såklart. ”NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!” hann jag ropa men det hjälpte ju såklart inte min självmordssugna lilla hund(jävel). Så jag försökte med tricket gå åt andra hållet och då sviktade faktiskt modet på skräpet som kom lunkandes tillbaka (dock fortfarande nöjd med sig själv) och tittar på mig som att ”TITTA vad duktig jag var!”. En rejäl utskällning senare såg han dock lite snopnare ut (fast jag anade ett hånflin i ögonvrån). Nåja, sen var han faktiskt duktig och lät hästarna vara ifred. Hemska hund, vad ska det bli av dig.

Nu ser han iaf ut som en westie efter Cindys trimning! Svanhalsen har hon trimmat fram och huvudet är rundare, men han är fortfarande ”ungdomlig” i kroppen. Långa rangliga ben och ja..allt är långt. Han har inte breddat sig alls vad jag kan se. Ändå tycker han naturligtvis att han är läckrast i kvarteret. Han flörtar järnet med Grima sen han upptäckte att han fått julgranskulor mellan benen. Han lyckas väl sådär, under ett tillfälle förra kvällen försökte han jucka på hennes huvud. Normalt blir hon skitförbannad men denna gången lät hon honom klättra upp eftersom att hon då kunde sno hans ben som han tuggade på. SEN fick han en smäll. Haha, hon är inte dum jämt lilla skruttan 😀 .

Nehe, nu ska jag äta. Sedan går jag nog ut och solar benen. Tre dagar kvar till sista semesterveckan! 🙂

2 reaktioner på ”Satans avkomma

Kommentera

