Ah du..hur fan ser du ut…

(Rubrik uttlas på skånska 😉 )

 

Jahapp, då var det dags igen då för Satans avkomma att hitta på dumheter.

Vi var hemma hos mamma och pappa igår för att bruka deras tvättmaskin (hihi) och för att fylla deras frys med lite kött. Hundarna fick springa ute i trådgården och jag strödde godis över gräsmattan som dom gladeligen sysselsatte sig med att leta upp och knapra i sig.

Eftersom att det är så fin natur där mamma och pappa bor bestämde vi oss för att ta en promenad i skogen med djuren. Skräpet och Buttan öste på som vanligt och allt var myspys och frid o fröjd..tills vi nästan var tillbaka ”hemma”..Tomas noterar att Ian inte är riktigt med och går och kollar vad han gör. Inifrån skogsdungen hör jag honom ropa att han rullat sig i något..och sedan kommer det en West highland brown terrier farande ur buskarna…………………Jag kan bara önska att det var någon form av djurbajs. Men ärligt talat är jag inte så säker.

Fin va? Jävla byracka.

När vi väl var hemma var det naturligtvis jag som fick bada honom, vilket var en kamp på liv och död. Ian har aldrig badat förut och sköt som en raket ur badkaret när jag slog på vattnet. Snabbt som en vessla fångade jag honom i luften och lyckades med nöd och näppe hålla kvar honom i karet trots klösande, huggande, spottande och fräsande bajshund i halsbandet. Jag fick schamponera TVÅ  gånger på kroppen och ytterligare en gång på bogen och gno som en idiot för att lukten skulle släppa. Helvete så vidrigt han stank .

Efter ca 20 minuters dusch wrestling med liten westie fick han iaf komma upp och bli torkad. Jag var rakt upp och ner dyngsur ( och sur) medan Ian drog några hattifnatt ärevarv i vardagsrummet vilket ledde till att Grima fick en ”jippi-vad-vi-busar” knäpp och hjälpte till att riva halva stället.

He-rre-gud!

Semester om en dag, semester om en dag (upprepar mantra)

Fanny www.klickerklok.se har äntligen flyttat till Sverige iallafall, så att spara till en helgkurs med henne är prio ett med Ian nu så att jag kan få hjälp att lägga riktigt bra grunder på honom . Förhoppningsvis får jag lite hjälp med tålamodet också . Jag har blivit bortskämd med en schäfer som vill allt och har i all denna självbelöning tappat hälften av det oändliga tålamodet jag hade när bara Harley och Douglas fanns. Need it back!

Jag har iaf hämtat ut hjortklöven nu som ligger i frysen (Ian fick lukta och var VÄLDIGT intresserad). Nu ska jag bara fixa lite blod också och sen är det ut och träna eftersök.

NU ska jag bara andas och ta det lugnt. Kiropraktorbesök för Grima 18.00 ikväll. Återkommer med rapport!

5 reaktioner på ”Ah du..hur fan ser du ut…

  1. Detta blir ju bara bättre och bättre=)=)=)

    Gry fick hoppa över utställningen i lördags eftersom hon typ bott i en jordhög i en månad. Hade aldrig gått att få möget rent.

  2. Verkar inte helt lätt med den lilla vitingen 😉
    Vilken fin blogg du skaffat, och bilden här ovan (sidhuvudet) är ju bara underbar! Blev lite inspirerad att skaffa nåt nytt jag med
    *drar in i Ps & donar*
    Hoppas att du snart kommer ut på tävlingsbanan, ser fram emot att möta er men du kanske bara ska tävla IPO? Jag går ut i lägre spår i början av oktober 🙂
    Ha det bäst//Camilla, Gabbi & Kiera

  3. Tack! Ja jag tycker den här bloggen var lite roligare än den andra faktiskt.

    Mjo, med Grima blir det bara BSL/IPO , åtminstone fram tills hon blir typ 6-7 år. Då får hon pensioneras från skyddet 🙂
    DÅ funderar jag på köra ”lydnadslydnad”.

    Lycka till med spårtävling i Oktober!!!

Kommentera

