Semester

AAhhhhhh, äntligen!

Vaknade vid 8.30 tiden och kallade upp Grima för lite gos i sängen. Ian vart såklart avis och ville också vara med så

jag bad Tomas att skicka upp honom också. ”Heeeej pälsklingen!” sa jag för att en microsekund senare kasta mig galande som en stucken gris ur sängen. Tomas trodde väl att hundarna släppt fästingar i sängen men i själva verket var det Ians vidriga megamorgonstånd som gjorde att jag tog till flykten. Fyfan så perverst det ser ut när han kommer där med sin rosa pille (naturligtvis skitglad som alltid) och ska pussas. Urrrrkkkk!!!!

Grima började löpa igår..suck. Nu är de andra gången i år så jag misstänker attdet blir en tredje gång. Som tur är verkar iaf  ETT löp ha gått bort då hon löpte 4 ggr/år förut. Nu har jag bara haft henne ett år så förhoppningsvis försvinner ytterligare ett löp i framtiden så att hon kommer ner till normal nivå på 2 ggr/år. Gör det inte det kommer jag att rådfråga min veterinär vad vi ska göra. Hon kan liksom inte gå omkring och löpa som en enda hormonbomb jämt.

Tonårsgrabbarna är dökära då naturligtvis, Grima är ju bara så läcker. Hon försöker sitt bästa med att sula till dem när dom ska vara uppe i fjaset på henne (Ian liknar en tampong) men dom fattar väl sådär och Grima är för mycket en slampa för att spela SÅ svårflörtad. 😀

Iaf, vi åkte ut till landet klockan 11 och var framme strax innan två. Kärt återseende för polarna som inte sett varandra på länge, men Grima hälsade givetvis på Nisse genom att ge honom en åthutning först för att han inte var artig nog. Nu har dom lekt och lekt och lekt och..ja….jag klippte iaf klorna på alla på kvällen sedan. Nisse och Ian skötte sig bäst (fast Nisse bet mig) och Grima låg i spasmer som vanligt.

Imorgon ska jag se om vi kan hitta på något med Nisse. Något kort spår eller lite lydnad. Annars får hundarna roa sig själva. Ja vi tar väl en promenad runt omgivningarna också såklart.

Nu ska jag se tv! Grima har trosorna på sig och sover som en stock. Imorgon är det kräftskiva..mums! 🙂

Kommentera

