Landet och en IPO mästarinna

Så har vi precis anlänt till Åmål från Vingåker/Katrineholm..mammas och pappas landställe vill säga där vi varit Torsdag/Fredag och halva Lördagen :).

Vi har haft det mysigt, det var verkligen längesedan vi var på landet och det hade blivit så fint, men naturligtvis var inte allt färdigt eftersom att projektledaren mamma alltid har nya ideér. Jag röstade för ett staket runt tomten så att hundarna kan springa runt utan att man behöver hålla ett öga på dom. Grima stannar på sin plats men man vet aldrig med grabbarna grus som alltid har något i görningen (de jagade några travhästar som sprang förbi ihop och stängde då för tillfället av hörseln helt, ”vi mot världen Ian!” ropade Nisse medan de sprang mot de bruna odjuren som givetvis travade så fort för att de var livrädda för Ian och Nisse…eller inte).

Ohh vad lyckliga dom var att se varandra när vi kom i Torsdags! Full kareta mot varandra sen ”bråkade” dom i timme efter timme, Grima såg givetvis till att matcherna var rättvisa (och hjälpte Ian på traven ibland i kampen mot Nisse ehum..). Vi har även varit på en lång promenad med fåntrattarna och just nu finns iaf inget roligare i livet än att springa lös i skogen tycker Ian och Nisse.

 

 

Grima löper, och smågrabbarna förstår inte riktigt varför, men hon är ju plötsligt bara så SNYGG Grima. Nog för att dom avgudade henne innan men nu tar knappt hennes åthutningar. Dom nästan njuter när hon smäler på dom för att dom ska vara i fjaset på henne hela tiden, då får dom ju uppmärksamhet iaf ;).

Jag har målat i Viktors lekstuga, och Andreas grannpojken var mig hack i häl typ 23 timmar om dygnet och pratade om allt mellan himmel och jord och varför jag gjorde si och så( han förklarade även varför han själv gjorde ditt och datt och hur och när och bla bla bla). Han var dessutom efter hundarna typ hela tiden så att jag fick tjata på honom i tid och otid att de skulle få vara ifred iaf en stund. Han var naturligtvis jättesnäll mot dem, men ska helst ha deras uppmärksamhet JÄMT. Då är det verkligen skönt att ha barnvänliga djur som bara stänger av och går när dom tycker att det är töligt. 🙂

Vi hade kräftskiva på Fredagen och då kom Andreas föräldrar och småsyskon, maten var jättegod och Grima satt som ett ljus brevid mig eftesom att jag smusslade ner lite västerbottenpaj åt henne då och då…Men då fick hon faktiskt bjussa lite på sig själv också. Det gör hon så gärna, den hunden kan man klä på allt. Mamma och Katri hade klut på henne en dag. Då såg hon ut som vargen i Rödluvan när han ligger i mormors säng 😀

Visst ja, när vi var på promenad första kvällen tappade jag naturligtvis bort Ians halsband (jag gör mig alltid av med koppel och halsband)..men den här gången blev jag lite ledsen då det var Harleys gamla fina läderhalsband som Ian fått ärva och det halsbandet betyder jättemycket för mig 😦 . Tomas var så snäll och gick tillbaka för att leta upp det..men utan framgång….Senare på kvällen ville jag dock gå en sista sväng och leta efter det igen. Grima fick följa med och vi hann köra lite halvseriöst sök medan vi letade. Hon var kanonduktig och hittade sin husse efter lite klur :). Iaf, precis när vi gett upp för denna gången också kastar sig Tomas på marken och hittar det..typ fem meter innan där jag sa att jag tappat det promenaden tidigare! :D:D:D Då var jag lycklig!

Detta blev långt, nu kommer snart Eva-Ulrika och Ronny o hämtar Timmy som blir passad av sin farmor o farfar (mina svärföräldrar). Han har busat och gosat med Ian och har haft jättekul. Grima är väldigt seg och bara sover, hon har nog lite ont. Ja, jag tror att tikar kan ha ”mensvärk” dom med…lilla gumman 😦

Tillslut vill jag ge ett JÄTTEGRATTIS till Anna med Buffy som blivit Svensk IPO mästarinna i Boxer på sin absolut första IPO tävling!!! Hon ”slog” även IPO III:an poängmässigt, ni är så himla duktiga! Poängen låg på 96,90 och 87=273 av 300. Fantastiskt kul, men samtidigt är jag inte förvånad. Buffy är en tik utöver det vanliga och ni är så himla häftiga att se på när ni är inne på plan 🙂 Grattis Grattis!!!

Nu är det fika här! På återseende.

En reaktion på ”Landet och en IPO mästarinna

Kommentera

