Åmål and back

Så har vi varit i Åmål igen, sista semesterveckan spenderad! Den här gången gick det vansinnigt fort, jag fattar verkligen inte vart dagarna tog vägen?! Det känns som at vi bara var där och vände. Det har inte varit supervarmt alla dagar, men vi har allt haft tur med vädret den här gången vilket alltid är kul 🙂

Grima har inte haft semester trots löp, vi har haft ”läxa” och spårat varje dag. Vi har spårat U:n , P:n , S , ”romerska mönster”  och även rakspår med många apporter. Samtliga spår har faktiskt gått SKITbra. Jag är jättenöjd. Men jag måste säga att spår är hennes braiga gren när hon löper då hon är lite lugnare och mer fokuserad samt sugen på mat typ jämt. Jag försökte faktiskt spåra med Ian också, men han verkade mest tycka att det var häftigt att det låg korv, ost och fläskbitar i gräset.

Herrn i fråga har betett sig som ett svin på semestern! Nåja, inte HELA tiden. Men dumheterna har haglat över oss…En natt när jag skulle kissa hundarna i trädgården försvann han plötsligt bakom en buske (där finns ett hål som leder till lekplatsen). Jag körde min vanliga taktik och tänkte INTE gå efter. Jag och Grima gömde oss bakom ett vindskydd och släckte ner alla lysen. Sedan väntade vi, och väntade och väntade (efter att ha ropt glatt  och inställsamt naturligtvis)..ingen hund. Tillslut stormade jag igenom buskarna med en ficklampa i högsta hugg (för det var ju kolsvart ute) och vevade runt med den på lekplatsen, och vem ligger inte där om inte världens nöjdaste hund och rullar sig nöjt i gräset? Han glor på mig som att ”vadfan hittade du mig nu dumkärring!” men blev nog ganska snopen när jag utan att ljud grabbade tag i nackskinnet på honom och bar honom så hela vägen in. Han sa inte ett ljud, hahahaha!

Dagen efter gick han och jag en promenad runt hamnen, och mitt i all frid märker jag att han stannat upp längre bort..och rullar sig. Jag springer dit och då är hunden helt mörkgrön av något förbannat ankskit. Jag sa inte så mycket men muttrade väl några väl valda svordomar för mig själv och satte koppel på skräpet och traskade ”hem”. Väl hemma tog jag med herrn till duschen vilket han genast kände igen. Detta lilla äventyret resulterade i klösmärken över hela ryggen (min ja) och att jag fick byta om till torra kläder..Nu tror ni säkert att det inte kommer mer? Jodå, så kul ska vi ha det.

I Torsdags var jag och Tomas som vanligt med hundarna på stranden för att Grima skulle få roa sig (Ian avskyr stället) och allt medan Tomas står där med Ian i kopplet ställer sig Ian och pissar på hans ben, HAHA!!! Tomas blir väl mest överaskad och hinner inte säga ifrån..men se där då bjuder den lille skiten på en till stråle.. 😀 . Denna gången får han faktiskt en åthutning och blir lite snopen. Men maken på fräckhet! Självförtroende har fanskapet iaf. Idag ställde han sig mitt framför mig och pissade på min kasse med kuddar jag hade köpt, inomhus!!! Men det fick han allt ångra så den lär han inte göra om hoppas jag!

Han ÄR jättego annars…när han inte är odräglig vill säga. Grima har för tillfället slutat uppfostra honom också då hon är världens största slampa när hon löper. Eller uppfostrar honom gör hon ju, men nu bjuder hon upp sig och lär honom dumheter istället. Tack och lov ska hon få bo hos syrran under höglöpet som borde vara nästa vecka.

I Torsdags var vi iaf på Esters en bit efter Svanskog. Det är ett jättemysigt Cafe i typisk lantlig stil och man sitter i husets trädgård och fikar där de har jättefina blommor och ”franska” utemöbler. Dom har även en liten shop där som säljer lantliga prylar a´la ”shabby chic” som jag älskar. Det blev för övrigt en del shopping i Åmål! Om jag minns rätt vart det:

2 prydnadskuddar

2 teburkar

4 påsar löst te från Livets Krydda

1 paket tefilter från ovanstående, jättesmart!

En klänning från Stilmagasinet (Ja det heter så 🙂 )

Ett par Didriksson skalbyxor från Klädkompaniet i Profabhuset, endast 550 kronor!

Var säkert mer, vi handlade även i Vingåker. Tyvärr hittade jag ju inget speciellt på Outleten där, men fick iaf med mig en Bh från Frank Dandy och så köpte Tomas en kakform, en slickepott o tesilar på Ittalas outlet. Praktisk karl jag har 😀

Nu blir det bilder från Esters, det var dom enda bilderna vi tog i Åmål :S

                                               Så fint är det på Esters

https://i2.wp.com/i90.photobucket.com/albums/k245/mrs_scabtree/esters.jpg

       

 

Grima Gräddnos

Ian Gräddnos 

                                                                 Puss på dig 

Kram på dig 

Nu lär det dröja innan vi är tillbaka i Åmål, det blir närmre hösten isåfall och bara över en helg. Vi har inga mer semesterdagar kvar att ta ut…som någon sa. ”Jaha, nu är det ett år kvar till nästa semester”..Hm, tack för den. 

4 reaktioner på ”Åmål and back

  1. Wow vad vacker du är syrran!
    Om Grima höglöper när jag ska passa henne så får du skicka med löptrosor, för Henke kommer att bli helt jävla galen om hon blodar ner vår lägenhet..!

  2. Oj tack 🙂

    Jodå ni ska få med er trosor, jag har sytt till dom hon har så att de ska passa bättre så nu knallar hon runt i dom hela dagarna. Det kommer oftast bara jättelite blod när de höglöper och väldigt tunt, men det är ju aldrig kul med blodfläckar…speciellt inte om damen får för sig att hoppa upp i någon säng eller så..haha 😀

  3. Haha han och Nisse passar så bra ihop , fast jag kan tycka synd om Nisse som inte alltid har någon annan hund att leka med utan bara pappa och mig jo förståss Bailey fast han vill inte leka om man säger som så!!

Kommentera

