Lille skrutt är borta!

Nu har Ian flyttat, för ett tag vill säga 🙂 . Han bor preliminärt hos syrran till på fredag och kanske nån dag till. Jag säger bara att det går INTE att ha en precis könsmognad hanhund och en högst villig höglöpande tik i samma lägenhet, uj uj det kunde blivit fula valpar 😀

Ian har juckat järnet på Grima som inte har det minsta emot det, faktum är att om hon är i samma rums om mig så låtsas hon att hon inte märker att Ian juckar, för att sedan se förskräckt och överraskad ut när jag frågar vad dom håller på med..hmm..

Viktor var hur som helst överförtjust över att få passa Ian som han kan busa och fnissa och ha sig med. Camilla och ringde och berättade igår att de haft så roligt, Viktor hade lagt sig i Ians bur och stojjat o stimmat. Tydligen har Ian också haft kul. Camilla hörde från håll hur Viktor fnissade och sa ”Men Ian va göööö duu!”..You guessed right 😉 , när Camilla kom ut hade Ian fast grepp och Viktors arm som han juckade järnet på. Hemska hemska hund.

Hemma är det lite tyst, men ganska skönt faktiskt. Ildoiterna har mest pipit och varit allmänt skitjobbiga sen ett par dagar. Detta är min break 😀

För övrigt var vi på klubben igår. Jag tränade inget koncentrationskrävande då damen är helt seg i kolan när hon höglöper. Det blev framåtsändande, rondering och A-hindret som stod i fokus. Tomas hjälpte till och gav till och med mig lite tips!  Det var roligt att hjälpas åt 🙂

Imorgon blir det samma visa igen på klubben, vi kör de enkla lydnadsmomenten och spårar. Jag ska nog ge mig ut och låna fotbollsplan på Torsdag här nere och lägga ett spår. Om inte drar jag nog till Skrefsta. Där är det större och man kan gå längre och låta det ligga ett tag då fåglarna gärna snor ev näring på planen.

Ikväll blir det endast långpromenad!

3 reaktioner på ”Lille skrutt är borta!

  1. Fan va tråkigt att du inte får åka, sånt är faktiskt friskvård!! Säg det till chefen :-))). Du vet ingen som vill ha en underbar hund på lydnadsplanen, vet att dessa valpar kommer att göra riktigt bra ifrån sig om man vill träna lite bruks med dom. Behöver hjälp eftersom jag har två marodörer kvar att sälja, dom är nu 6 veckor gamla, och har ett underbart temperament. On/off knappen som man vill ha, har båda två fattat kalasbra. Är ”nästan” rumsrena och är inte rädda för skott eller något annat (har skjutbana i närheten av huset) så det är dom vana vid. Du har ju en sund inställning till hundar så det är därför jag frågar dej samtidigt som du kan ta med gamla mor ner till oss och hälsa på :-))))).
    Ha det bar Maggan

Kommentera

