Regelrätt skryt!

Jag har en fantastisk spårhund!

Jag kanske är lite väl upprymd, men fan i helvete vad hon spårade bra igår!!!!!

Jag bad Alexsandra lägga ett spår åt mig på fotbollsplan nere vid skolan. Det är en väldigt stor plan och går att göra mycket skoj på! Spåret såg ut såhär:

Inget superavancerat med andra ord. Men planen var plaskvåt på stora områden, precis innan hade folk släppt lös sina hundar som lekt där, hon höglöper och hade haft sällskap av sin favoritkarl Scooby på vägen som hon gärna ville göra annat med. Jag trodde koncentrationen skulle vara som bortblåst! Hon tvekade inte en enda gång i spåret utan var otroligt självsäker hela tiden.

Ikväll eller imorgon ska jag lägga ett nytt spår där. Då ska det börja  på asfaltsremsan som ligger brevid plan hela långsidan och sedan vinklas ut i gräset. Om Tomas orkar ska han få skjutsa mig till Skrefsta i helgen också så att vi kan gå ett långt spår på fältet .

Det finns egentligen inget jag tycker är så fantastiskt som spår, hundarna gör jobbet själv och det är fascinerande att se hur dom med största självklarhet  följer spåret man gått en stund tidigare utan att blinka.

Ikväll ska jag lägga ett blodspår åt Alexsandra och Scooby. Tyvärr vart de inte godkända på anlagsprovet pga att Scoobys åksjuka inte släppt, så han ville helst bara gå och spy. Lilla Scooby! Men ni tar igen nästa gång! Det var längesedan jag la ett blodspår, så det ska bli kul att ta upp det igen. Ska fråga Kött-Ville (han jag köper mitt kött från) om han även säljer blod. Vore ju perfekt så att Ian kan sätta igång med nosarbetet. Hjortklöv har vi ju redan. Ska även köpa en lite spårsele till plutten, det glömde jag igår när vi var på Sea hund och katt. Nåja, han fick iaf en egen Bia-bädd den lilla skiten som jag skuffade in under sängen där han helst sover.

Imorgon kommer han hem! Som jag har längtat efter honom 🙂 . Ja, tro vad ni vill men vad jag älskar det lilla kräket trots hans dumma påhitt. Bägge två för den delen. Ibland känner jag bara att jag älskar mina hundar så jag skulle kunna grina 😀

Imorgon kommer Nisse på besök också, eftersom att jag har födelsedagskalas…vilket liv. Mamma! Vi måste börja spåra med Nisse också. Det kommer han att fixa helt galant, och då ska du få se på att Nisse också kan bli trött 🙂

Ha det bra allihop!

5 reaktioner på ”Regelrätt skryt!

  1. Hej Hej
    Det var ett tag sedan jag var här. Jätte ku latt läsa om era träningar mm. Ser att Grima löper. Det göra våra också. Diva har precis löpt klart. Lite kul att dom fortfarande löper samtidigt…trots att dom inte ”bor ihop” längre.
    Hoppas allt är bra med er. Här är det bara bra.
    Ha det gott så hörs vi

  2. Hihi! And they will eat birthdaycake! Böörthdäjcääjk!! Ouhh!!
    Du är så duktigt med dina/våra hundar!
    Puss puss! Nu ska jag baka tårtbottnar och göra en tårta =)

  3. Ja herregud Lina vad Ian saknar dig , han är verkligen inte vanliga Ian längre , plutten. Och Tomas , gud va du e´huslig nåja iallafall om det vankas någon sötsak:):)

  4. Nåja, mamma kan ju konsten att överdriva 😉
    Ian har varit lite nere, men precis som med barn, så går det mesta på 3 dagar och så även i detta fall. Dag 3 och Ian var lite trött efterjobbet, fick vara hemma med Viktor och min svärmor när jag och Henrik var och storhandlade. När vi kom hem tog jag ut Ian på ½ timmes kvällspromenad, och han var hur lycklig som helst! Man märker att en Westie trivs och är glad när de lägger sig ner och rullar runt i gräset, och när Ian gjorde det ikväll förstod jag att han var sig själv igen. När vi kom hem åt han upp all sin mat (han har typ matvägrat i 3 dagar) och sedan kom han med sin boll i munnen pipandes och sa på hundspråket ”Ska vi leka?”, vilket vi också gjorde. Nu ligger han vid mina ben och tuggar frenetiskt på bollen och verkar jättenöjd!
    Puss & Kram, imorgon kanske du får tillbaks honom, om jag inte kidnappar honom 😉

Kommentera

