Ännu en lyckad spårdag!

Idag har vi varit i Skrefsta och spårat. Det blev ett väldigt långt spår på fältet där med två vinklar. Det gick verkligen fantastiskt bra, det var som att gå en söndagspromenad i solen, och jag bara njöt när Grima gick och tuffade på. Vinklarna klippte hon som inget och ja. Det var bara kanon!

Igår måste jag dock erkänna att hon gick ett skitspår, men jag tror jag accelererade för fort. Jag la nämligen ett 100 meter långt asfaltspår som gick ut i gräset, och vi har spårat jättelite asfalt. Hon slarvade och flamsade. Det regnade dessutom så det ledde ingen vart alls. Lärde mig en läxa och vi börjar om och skyndar långsamt med det så fixar det sig.

Efter spåret idag gick vi en långpromenad. Jag älskar att gå i Skrefsta, det är så VACKERT. Hundarna älskar det också, dpm bara tjuter när vi åker in på grusvägen. Grima hittade en badplats och simmade lite (såklart, hon får nog simhud mellan trampdynorna snart). Jag knuffade i Ian också, vilket han absolut inte uppskattade och hämnades med att rulla sig i jord och hästbajs så att han var gråbrun sen…hm jaja..rätt åt mig ;).

En reaktion på ”Ännu en lyckad spårdag!

Kommentera

