Söndagspromenad

Vi tog en söndagspromenad i Skrefsta idag, jag älskar det stället. Det är så mysigt, skogen är verkligen fantastisk.

Det var fint väder så det blev en del bilder, bla fick jag och Tomas för oss att vi skulle ta bilder på oss när vi själva springer i full kareta..eftersom att vi alltid tar det på hundarna. Haha…

Run Tomas run!

Sen fick Ian hattifnatt!

Det här kan hända när man ska försöka ta ett fint kort på sina hundar ihop..istället för att brösta upp sig och vara fina ser jag alltså genom linsen att skitstöveln peronifierad gör skäl för sitt namn och precis ska till att lägga sig i en hög av hästskit….

Grima får muppryck och kampar med en stock, givetvis med soundtrack till (yyyyyyyyyyyyyyyyl!)

Fin och lummig skog…

Grima klipper ett fälttävlanshinder

Ian hittade en kul pinne

Jag i ett hysteriskt fniss under min springplåtning 😀

Senare under dagen tog Tomas en promenad med Grima och Ian i skogen bakom huset, när han nästan är hemma händer det som inte får hända. Grannens Amstafftik kommer springandes i full galopp med blottade tänder så mycket det bara går. Tomas sköter dock situationen jättebra och tänker snabbt, han hade tänkt släppa Grima lös (vill inte att hund spänne rupp si gi kopplet) men Grima lyckades ta sig loss själv. Det gick väldigt bra, Grima sprang fram och tikarna vrålade en del men tog inte till tänder. Leona (som tiken heter) lugnade ner sig på en gång när Grima bröstade upp sig och stod blickstilla medan Grima nosade henne i baken innan Tomas hann kalla tillbaka henne. SKÖNT att inget hände. Men som jag sa till Tomas. Leona är egentligen ingen stöddig tik, och sålänge det inte är schäferliknande hundar har Grima absolut inget mot tikar (hon har hunnit träffa 4 st med vit flagg och varit mycket trevlig) , men vid hot blir hon såklart sur. Hon är dock så himla tydlig i sitt kroppspråk och dessutom dominant med andra hundar, så Leona insåg väl att det inte var någon idé. Tur, jag får erkänna att jag är lite fördomsfull med amstaffs.

Ian var ju lös också, och både jag och Tomas var ju mest rädda för hans skulL. Att Leona skulle klippa till mot honom! Han stod mest bara och glodde dock.

Jag är förbannad på hennes jävla muppar till ägare. Dom har henne lös trots noll lydnad och vetskap om att hon kan vara stökig. Jävla idioter, men det är ingen idé att tjafsa om det. Dom förstår ändå inte. Dom förstod inte när jag berättade att dom var tvugna att vaccinera, regga, vet. besiktiga, avsmaska hennes valpar heller när hon hade, och sket i att göra det även när de fått info. De lät dessutom hunden (fick jag höra i efterhand) bo hemma själv i fyra veckor (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) medan de var på resa i sitt hemland…för pengarna de sålt valparna för. FY FAAN om jag hade vetat om det då! Givetvis blev hunden matad och rastad, men resten av dygnet var hon ensam. Jag blir så arg!!!

Nåja, nu hände inget och det är huvudsaken. Nu ska vi gå till brevlådan, tjillevipp!

3 reaktioner på ”Söndagspromenad

Kommentera

