Solig söndag

Jag har haft riktig sovmorgon både Lördag och Söndag och det har varit så sköönt (har nämligen äntligen lärt mig totalignorera Grimas tappra försök med att väcka oss när solen gått upp). Vi har ändå hunnit med en del, igår fick Ian ha tråkdag (utöver mysig långprommis) och Grima fick ett lydnadspass också. Apporteringen börjar se fin ut! Hon hade dock totalt glömt bort sättande under gång som varit ett av de finare momenten jag haft på henne, hon stod upp och såg ut som ”öööh?” , då blev jag rätt sur på henne. För övrigt var hon riktigt trevlig.

Hon har varit lite slö i huvudet på sistone på grund av hormoner, hon är nog lite skendräktig. Tack och lov inte hälften så mycket som sist när vi fick Ian dock och hon började ”mamma” honom. Har snålat lite med maten till henne också och det hjälper tack och lov till att hålla hormonerna i styr så hon har varit ganska jämn.

Idag la jag ett spår till Ian i skogen som fick ligga 3 timmar med en vinkel…jag är besviken på mig själv! Efter spåret kan jag bara konstatera att jag behöver komma upp flera nivåer för den lilla skiten är så överlägset klockren i spåret. Vid ett tillfälle tappade vi bort oss men det var mitt fel för jag fick för mig att vi skulle gå där, men sedan ledde jag tillbaka honom till rätt plats och så var vi iväg igen. Klöven bar han nästan hela vägen hem, han fick smaska lite på den också..Örk! Men han är så fantastisk mitt lille lurv. Efter spåret förlät jag honom för att han ätit och rullat sig i kattskit och dessutom pussat mig i ansiktet i Lördags.

Grima har tränat liggmarkeringar och det gick finfint, efteråt lydnad och då satt sättandet och läggandet under gång som ett smäck igen? Jaja, jag tackar och tar emot. Jättefin i fritt följ också. Helt klart nöjd med dagen, det har ju varit så fint väder också 🙂

Träning på klubben Onsdag, Torsdag denna veckan så att vi kan träna programmet på stor plan.

Nu: SOVA! Ny vecka imorgon…

En reaktion på ”Solig söndag

Kommentera

