Allt och ingenting

Jag har inte skrivit något på en hel vecka, allt och ingenting har hänt. Jag tycker lydnaden bara blir bättre och bättre och apporteringen börjar se fin ut. Hon rullar fortfarande på apporten en del när hon kommer inom en meters radie från mig (någon som har tips?) men jag har försökt lösa det genom att direkt kampa upp henne med dennär hon kommer in så att hon har högre förväntan. Losss gör hon jättefint (dock ligger det fortfarande runt 90% på boll).

Jag har börjat ställa lite mer krav i det fria följet vilket gjort henne gott tror jag. Är glad över att sättandet och läggandet under språng ser fint ut. Inkallningen är suverän. Språng marsch är lite jobbig då det tydligen är förskräckligt roligt och hon kommer fram vilket gör att jag nästan snubblar över henne.

Jag har faktiskt börjat öva in ”ipo helomvändning” vilket vi inte hade förut och det fattade hon efter ett enda tillfälle, jag vill bara att det ska se tightare ut.

Jaha..18:e närmar sig alltså. Min absolut första ”tävling/prov” . Kul!

Få se , trots att jag har handlat skor som en dåre så har jag faktiskt en del pengar kvar och jag funderar starkt på om jag ska köpa en sån fiffig jacka att ha när jag tränar.

Ian har mest fått ha lite tråkigt, jag väntar på en leverans med nya klövar- Både vildsvin och hjort/ev rådjur så att vi kan komma ut och spåra igen.

So long flaggstång.

En reaktion på ”Allt och ingenting

Kommentera

