Glad Grima?

Änna sedan vi fick Grima har man gradvis märkt av hennes utveckling. I och med att man lever med henne så märker man sällan av små förändringar tills dom blivit riktigt påtagliga. Nu när jag ser tillbaka hur hon var för ett år sedan inser jag hur MYCKET hon har förändrats.

Í början fick inte jag och Tomas skratta utan att hon kastade sig över oss rent hysteriskt. Inte på något dumt sett, hon visste bara inte hur hon skulle reagera. I början betydde jag inte mycket alls, från det gick det till att hon blev min skugga och ville inte vika en meter från min sida vilket gjorde mig vansinnig. Jag är van vid självständiga hundar och tål inte att ha någon SÅ nära inpå mig vare sig det är människa eller djur. Beteendet försvann kanske på ett par månader och hon började söka sig utanför min radie. Kort och gott hade hon i början svårt för att lösa situationer hon inte blivit kommenderad att göra. När jag ser tillbaka på det nu har hon varit mycket omogen.

Idag finns det fortfarande bitar där omogenheten kommer fram, men det är en helt annan hund och det är så kul att se. Jag har alltid sett på Grima som en glad hund, men idag när jag blickade tillbaka insåg jag att hon varit ganska introvert. Bara dom senaste veckorna har hon uttryckt sig mer konkret. När jag kommer hem har hon varit bufflig och snurrig, men inte GLAD som om man jämför med Ian som ska pussas och busa. På senare tid har även hon överöst mig med pussar, kommit med ben eller gossedjur i munnen och viftat glatt på svansen..sötnos! Hon har dessutom börjat komma och spontanpussas , tex om man sitter i soffan så kan hon plötsligt hoppa upp och ge en stor puss. Utomhus har hon börjat busa lite (inte bara med pinnar som annars är ett måste att ha i truten på en promenad). Idag sprang hon omkring med en röd hink som hon hittat ute. Det är så härligt att se, hela uttrycket är mer utåtriktat 🙂

Idag ska Ian trimmas (Hurraaaaaaaa!!!!) , bilder dyker upp senare. Ska försöka ta någon fin uppställd bild. Ikväll ska jag och mamma bege oss med hundarna till skrefsta och träna lite. Blir kul!

Nu är det nog dags att jobba..

2 reaktioner på ”Glad Grima?

  1. Ja Grima är verkligen lycklig nu för tiden , när man kallar på henne kommer hon genast och vill bli klappad , kan ju bero på att hon ser mig som en man får goda saker av i köket när ingen annan ser tex stek & biff:) Men , men hon är lycklig ocg känner sig trygg med dig & Tomas och då visar hon ju detta!
    Nisse kommer väl inte att känna igen Ian:) Vi hörs om tid senare! Puss på dig

Kommentera

