Ja herregud

Någon gång måste jag ta mig tid att sätta mig ner och teckna vår familj och alla djur. Man lever ju liksom i smeten så oftast ter sig det mesta normalt , men ett fåtal gånger händer det att man får en ”utanför kroppen upplevelse” och ser på allt objektivt.

Tex, igår bjöd jag hem mamsen och papsen på fika (eftersom att pappis skulle hjälpa oss få upp en lampa). Jag hade bakat scones och allt och så sitter vi i soffan och babblar och äter. Trevligt, tänker väl de flesta nu. Men då ska man komma ihåg att mitt i allt var det ett enda virrvarr av hundar. Jag satt i sängen och ansträngde mig för att dricka ur min tekopp medan Nisse och Ian hade party i den. Dom hoppade över kuddar, på varandra med käftarna smattrande i luften. Grima tiggde, gick runt bordet, hoppade upp och skällde ut småkillarna, tiggde, gick runt bordet, hoppade upp och..Ja.

Teet skvalpade och rätt var det var sprang hundarna i soffan över mamma och pappa. Men är det otroligt, och VARFÖR ska dom alltid vara PÅ en?

Under tiden pappa fixade i hallen stängde vi in hundarna i köket…och tror ni dom lekte då? Nej, då står alla tre som puckon vid köksdörren och bara glor. Hahaha..ibland är det bara så bisarrt.

3 reaktioner på ”Ja herregud

  1. Ja, det måste se helt sjukt ut för utomstående, men jag älskar det! Det är så härligt när vi är hos mamma och pappa och alla pratar i munnen på varandra, hundarna far omkring som idioter med Viktor hängandes i pälsarna (knuffandes) eller brottandes med dem på golvet. Då känner man att man lever! Hihi

  2. Kan ni då tänka er lugnet efteråt Haha , jo det är härligt ! Som pappa brukar säga , våra barn med familj är för fan mer i våra sängar än vad vi e´, hahaha. Älskar er !!

Kommentera

