Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Ja igår var det ju inte någon sol precis, men med hundar som tycker det är dödstrist att bara promenera var det dags att hitta på aktiviteter. Jag och Grima tog en lång sväng för att lägga ettspår till Ian. Denna gången tänkte jag klura till det. Jag lyckades åstadkomma två vinklar , en ordentlig böj, ett ”hinder” (Jag gick över en ca 40 cm bred bäck) , under stockar, över stockar och en massa trassel.

Efteråt bestämde jag mig för att lägga ett spår till Grima längre bort. Det blev en del kringelikrok, någon vinkel, hopp över stock och lite sådant. Jag lät hennes ligga ca 25 minuter innan vi gick det och hon var jätteduktig. På vägen hem tog jag en stid jag inte brukar och blev glatt överaskad över att stigen gick rätt igenom en alldeles fantastisk kilometerlång björkallé som numera lyste i gult. Fantastiskt 🙂

Väl hemma blev det 3,5 timmars väntan innan jag och Tomas tog bilen en bit så vi slapp vandra över halva skogen för att komma till spåret. Regnet hade öst ner och duggade fortfarande, men glad liten Ian lyste upp tillvaron! Så fort han fick på sig selen visste han vad som var på g och fick vittring en bra bit innan pårets början. Påvisade spår och så var vi iväg. Ja, vad ska man säga. Inga anmärkningar, den hunden kan SPÅRA! 🙂 FAAAN att det inte fanns platser kvar på anlagsprovet!! Ian tog sig över vatten stock och sten som ingenting. När han fått sin fina klöv sprang han med den hela vägen tillbaka till bilen och fick sedan ligga där och tugga på den på resan hem. Supernöjd!

Ska kolla om det inte finns något mer anlagsprov någonstans, han är redo för det. I helgen ska jag försöka lägga 600 meter spår…på söndag är det ”tävling!”.

En reaktion på ”Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

  1. Åh duktiga Ian!! Det är så kul att du aktiverar honom trots att han bara är ett väldigt litet djur. Jag menar de allra flesta med småhundar verkar inte bry sig så värst.

Kommentera

