Bröderna Brothers

Ja det måste ju vara Ian och Nisse? Igår efter BH provet åkte vi hem till mamma och pappa, jag tog bara med mig Ian eftersom att han haft rätt tråkigt medan jag och Grima gjorde det vi skulle.

Nisse vart givetvis ÖVERLYCKLIG över att hans polare fick komma och hälsa på. Medan vi fikade lekte Ian och Nisse med ett tjockt snöre (Nisse drar Ian medan han ligger platt på golvet med bakbenen rätt ut, och om Ian tappar det går Nisse tillbaka och låter Ian hugga tag det igen, så jäkla söta!). Efter ett tag började dom dock att mun huggas. Ofast ligger dom då under någonting (ex en stol) och ”hugger” mot varandra med huvudena instoppade under stolen eller vad det nu är. När jag sedan låg och läste en skvallerblaska i vardagsrummet hoppade bägge hundarna på på mig och skulle leka medan jag gjorde allt för att försöka se vad det stod i tidningen..suck..men man kan ju inte låta bli att garva åt det.

Lite senare gick jag och mamma och lade ut ett spår till Nisse. Det var lugnt och stilla vid platsen vi valt till vi skulle börja spåra. Då kom 2 skumma typer (grabbar i stora svarta luvor) som både Nisse och Ian blev rabiata på. Nåja, vi försökte iaf och påvisade spåret åt Nils. Ian blev naturligtvis avundsjuk och satt och gallskrek och skällde allt vad han kunde medan Nisse fick spåra, Ian visste ju precis vad vi gjorde.

Summan av kardemumman är att Nisse verkar ha ett genuint spårintresse och trots att han tappade koncentrationen många gånger (varför gapar Ian sådär?) märkte jag direkt att spårdriften var hög och godiset som låg i spåret inte var särskilt intressant. Han är ivrig men måste lugna sig, så till nästa gång får han fasta lite innan så han är lite sugen och blir noggrannare med att hitta godis så att vi får ner farten lite. Han får inte dra sig genom spåret!

Efteråt testade jag om Ian kunde tänka sig att gå det gamla spåret och ta näringen som låg kvar och det gjorde han SÅ gärna! Han blev skitlycklig och gick det lilla spåret galant. Duktiga Ian!

Nisse fick bli avis och titta på medan Ian jobbade, så att han kan suga på den karamellen tills vi gör det nästa gång.

Efteråt släppte vi Nisse till hans stora lycka. Han sprang säkert 14 varv i fyrsprång runt lekplatsen (som är stor!) och busade runt med en leksak jag tagit med. Sedan bar det hem, vi åt middag och sedan bar det tillbaka till lägenheten där Grima väntade och blev extatisk över att få ”sin” valp tillbaka som hon oroat sig så mycket för.

Vi ska spåra i veckan igen, blir spännande 🙂

5 reaktioner på ”Bröderna Brothers

  1. Fast du glömde ju berätta att Nisse frågade om Ian fick stanna på middag , och det fick han ju , så det blev grillad kyckling och hundmat åt ”Idioterna” som tyckte det var jättegott:):)

  2. Näe, såpass skendräktig alltså? Oj oj!
    Hon kan få låna Pamela’s valpar då;-)
    Kolla min blogg, ska uppdatera den strax om vilka komplikationer Pamela fick.
    Kram

Kommentera

