Spårfnul igen…och så hundmat.

Jag försöker spåra så mycket det bara går nu innan Kung Bore kommer på besök. Som ”tur” är finns det dock spårdagar även i vinter i Stockholm, eftersom att det mest är slask här..menm man vet ju aldrig. Jag vill ha en kritvit vinter med MASSOR av snö!

Spårade Nisse, Ian och Grima igår och överlag gick det jättefint. Har börjat personspåra med Ian nu och det går som en dans. Han har fått gå 2 st gamla spår efter mig och Grima och det har han gått som han aldrig gjort annat förr.

Grima var som vanligt duktig. Jag la ett spår i skogen runt träd och allt annat än raka linjer, det blev en del virrvarr också och alltsammans tog hon utan minsta problem. Nästa gång (imorgon?) ska jag lägga ett längre spår och låta det ligga längre och se vad fröken gör åt det.

Nisse har också fått spåra, han har det svårt med koncentrationen men jag tror äntligen att han börjat fatta vad det är han ska göra. Han spårar liksom, men vet inte VAD han ska spåra. Igår fattade han vinken och på slutet när han tappat bort sig vid ett tillfälle jobbade han verkligen för att försöka hitta spåret själv. Duktig pojk!

Har även bestämt mig för att satsa helhjärtat på BARF nu (Bones and raw food) och kommer att beställa olika slags rå mat till hundarna som dom ska få mumsa på, bla Kalkon, vom och viltkött samt viltben utöver sin ”vanliga” köttblandning. Tror att Ian behöver en något proteinfattigare kost och kommer nog att dryga ut hans mat med en slags gröt. Fantastiskt nog är köttet jag kommer att köpa från djur som betar fritt, kalkoner som har en ännu bättre levnadsstandard än vanliga kravdjur och som äter helt naturlig mat. Det är lite dyrare, men är faktiskt inte alls särskilt farligt om jag skulle jämföra med att köpa en säck Royal Canin för 600 kronor i månaden.

Yadayada, jag vet två som kommer att bli till sig av lycka iaf.

Nu ska jag jobba fast jag inte orkar..är så trött…

2 reaktioner på ”Spårfnul igen…och så hundmat.

Kommentera

