Mjaha….

Var och tränade på fotbollsplan igår med hundarna och det gick ju bra i själva lydnaden, sedan skulle jag med hjälp av mitt nya utställningskoppel försöka att få Ian att stå fint, men detär ju verkligen inte det allra lättaste!?

Har övat förut hemma på golvet, men det blir ändå inte bra. Han kan ju kommandona ”stå” och ”stanna” , men tycker inte att det är kul när jag ska möblera om benen och framförallt inte hålla i svansen, han är så slingrig?

Dom ska ju stå såhär, det verkar dock lättare sagt än gjort. Han står men entusiasmen existerar inte trots vift med leksaker och godis…Han ser bara sur ut ”du är dum mamma”..

Övade lite på att springa med honom också och det gick ju jättefint, showa är kul!

Någon som har tips på att få surhund att poppa lite? Jag behöver hjääälp!

7 reaktioner på ”Mjaha….

  1. Men är du häääär 🙂
    Jag som har så jag får mail när du skrivit i din blogg, den andra alltså. Och nu tänkte jag att vad sjutton, skriver hon aldrig längre. Så visade det sig att du bytt..

    Nu måste jag missat masssssoooooor!

    🙂

  2. Ja nu har du missat massor Monica, det blir en hel eftermiddags läsning om du ska hinna med att uppdatera dig ^^ . Det stod ju i mitt senaste bloginlägg i den förra bloggen att jag bytt ..*hint hint*

  3. Du får väl hålla en korvbit framför trynet på honom eller nåt. Åh åh åh lova mig att ha den där leopardfläckiga sjalen och rött läppstift på utställningen – som en riktig utställningskärring MOahahahahahaaaaaaa! (Domarna gillar det säkert…)

Kommentera

