Cirkushundar

Har det fåt bli av världens mest vanvårdade hundar Grima och Ian. Dom får aldrig mat, får aldrig gå ut, får aldrig göra NÅGOT kul. Ja så har dom betett sig senaste veckan iaf när matte varit sjuk. Just nu är Grimas favorit husse,eftersom att han har tagit med henne på långpromenader varje dag. Ian däremot har stundtals varit moraliskt stöd och gärna legat som en boll brevid mig i tv soffan och myst..gissa vem som är MIN favorit den här veckan 😀

Nja, jag har faktiskt engagerat mig lite. Vi har tränat en massa cirkuskonster inomhus..eller nja. Ian har av någon anledning inte varit ett dugg engagerad och trott att han skulle få godis helt gratis, men se det kunde han ju glömma.

Grima har iaf tränat på att gå slalom mellan mina ben, backa, fjärrdirigering och snurra, sitta fint..ja osv. Försöker komma på något nytt kul man kan komma på. Ska se vad jag kan hitta på som innebär minimal ansträgning pour moi men ganska mycket hjärna från henne.

Hur som måste ju hundar ha mat, så vi var och köpte det till de små grisarna idag. Det blev 4 kg fläskben, 10 korvar nermald kyckling, 10 korvar mald vom, 7 korvar vom og hundemad och 4 block älgkött med lever. Mums! Grima gick in väldigt snällt med oss kan man ju säga 😉

Nehe, nu ska jag laga mat åt OSS. Sedan är det TV för hela slanten, Ian vill nog också se. Har aldrig träffat en hund som älskar att titta på TV så mycket som han. Han sitter ofta på golvet och kollar lääänge..eller i mitt knä i tv soffan. Favoriterna är givetvis djurprogrammen, men människor är intressanta också ibland, särskilt barn.

2 reaktioner på ”Cirkushundar

Kommentera

