Hund 2009

Jahapp, så fick jag min lagoma dos av det idag också.

Befann mig på plats i rasmontern klockan 9 och tanken var då att det var jag och Ian som skulle stå där med en 2-årig hane från en kennel i Nacka som heter Malte. Jag blev överaskad när jag såg hur stor Ian var i jämförelse med Malte! Ja, på höjden då alltså. Malte var mer en ”modell Harley”. En kompakt hund som tydligen hade gått ganska bra på utställning. Desto värre blev det då det dök upp ännu en hund, en tik som heter Skilla och som var så otroligt liten. Hon kan inte ha vägt mer än 6 kilo högst? Otroligt söt var hon iaf, Ian var extatisk över sina nya vänner och busade järnet. Givetvis var det även han som var det största ansiktet utåt i montern eftersom att han skulle tränga sig fram och hälsa på varenda människa, stor som liten som ville titta på de söta vita terrierna. Han delade frikostigt ut pussar och när han inte lekte spenderade han tiden vi hade genom att ligga raklång på golvet med huvudet utstickande ur staketet och spana in alla konstiga typer (hundar) som traskade förbi.

Jag besvarade en del frågor, och överlag var det roligt att stå och snacka om rasen jag har varmast om hjärtat (sorry Grima, även om schäfer är näst bäst 😉 ) . När det till slut var 4 hundar i den pyttelilla hagen och min sluttid började närma sig bestämde jag mig för att det fick vara nog, det blev för stressigt så jag tog mitt pick och pack och tackade för oss och tog Ian under armen för att gå runt och glo i shoppingstråket. Jag skulle ju inte ha någonting, men av någon konstig anledning lyckades jag komma hem med ett nytt skotskrutigt halsband till Ian, ett regelhäfte med IPO/BHP, en westie pepparkaksform och så var det säkert något annat.

När jag precis var på väg ut råkade jag fastna i en annan monter som sålde väldigt fina halsband i buffelläder..tanken var ju att jag skulle ha ett brett nithalsband till Ian..tills jag såg det. Ett väldigt brett, nitförsett knallrosa läderhalsband…till Grima. Pengar har jag slut på, men fick ett visitkort och har varit inne på hemsidan och dregglat ett par gånger nu. Hur kul vore det inte att komma till brukshundklubben med det runt halsen på hunden? 😀 Klockrent.

Och så detta till Ian 😀

Så SÖTT!

Fanns hur mycket fina hundhalsband som helst i montern, företaget som tillverkar heter www.eckershund.se

När husse slutligen kom för att hämta oss hivade jag in Ian i Grimas bur och vi hann knappt köra iväg för han låg där helt utslagen. Något säger mig att han kommer att sova gott inatt.

Kul upplevelse, men nästa år ställer jag nog ut istället 🙂

2 reaktioner på ”Hund 2009

Kommentera

