The destroyer of peace

Idag har jag och Grima med ”våra karlar” (Tomas och Ian) varit iväg i Strängnäs och tränat lite lydnad på OG Åker. Det var ett tag sedan vi tränade med så många andra hundar omkring oss (och Grima har väl aldrig sett så många schäfrar på en gång) så jag ställde mig lite frågande till hur hon skulle reagera. Hon är på G att löpa och då blir hon gärna lite känslig, för att inte tala om ofokuserad..inget av detta kände jag av idag! Hon var pigg och på alerten och brydde sig inte om de andra vilket kändes lugnande. Det är så nyttigt att träna med en massa störning. Jag fick beröm för min hantering med henne och hennes position, strålande glad blev jag! 🙂

För övrigt en väldigt gullig och trevlig grupp människ0r med bra värderingar kring hund, tyvärr känns det som en raritet i IPO världen. Man stöter oftare på macho män och kvinnor som verkar tycka att ju mer man gapar och skriker och rycker i och flänger med sin hund desto bättre. Frågan är varför? Jag kan  varken se  finess eller ett reellt intresse/gillande för hund om man inte vill spendera tid på att lösa problem utan diverse verktyg.

På kvällen satte Tomas och jag oss i soffan och åt lussebullar och te och tittade på Lucia, så himla mysigt 🙂 Dessvärre har jag en liten damphund som inte förstår fridens behag. Han hoppade upp och ner i soffan, tuggade frenetiskt på sitt leksaksdäck så det gnisslade..och jagade sin svans i 190. Grima som faktiskt hade gosat in sig i soffan och nästan hunnit somna kunde naturligtvis inte heller koppla av med all aktivitet omkring sig, så hon for ner från soffan och så var dom 2 igång och lekte. AAAARRRGHH!! Med en sammanbiten min ropade jag glatt in hundarna i köket och de följde naturligtvis med och det sista jag såg var deras oförstående miner när jag stängde dörre..SUCK! Men så tyst och skönt det blev…ahh…så kunde jag och Tomas och alla pensionärspar i resten av Sverige fortsätta vårt luciatittande och andas in julen.

När man sitter vid datorn brukar Ian alltid ligga under stolen, men döm av min förvåning nu när jag tittade ner och skulle klappa honom så var det Grima! Sötnos 🙂 ❤ Det har hon aldrig gjort förr. Hon lär sig skruttan!

Nu vill Tomas att jag ska klippa håret på honom..suit yourself mr…

En reaktion på ”The destroyer of peace

  1. En trevlig dag på min ära, även om jag höll på att frysa ihjäl på träningen, underställ till trots!
    Puss puss puss du är så duktig!

Kommentera

