Vrål och hugg

Vart det lite av igår. Det var hur längesedan som helst som vi tränade skydd senast, igår blev det dock äntligen av!

Ridhuset gruppen arrenderat var verkligen kanon, det var väldigt ljust och bra underlag och helt ok isolerat, man frös mao inte ihjäl 😉

Vi körde lite grundövningar igår bara för att ”kolla av” men vi kunde lika gärna kört på som vanligt för det gick så in i helsikes bra och Grima var lyckligast i världen när hon fick göra det hon tycker är allra roligast..bita i busar! 😀 Hon tyckte verkligen om Jarmo, det syntes på henne och hon ville hela tiden springa till ärmen med honom och ”leka mer”. På slutet körde vi några inhopp och hon susade genom luften som en pil och smackade in i ärmen..duktig flicka! Hon fick många lovord och jag blev extra glad för den goda kritiken om att jag har bra ordning på henne. 🙂 Behöver dock bli duktigare på att växla röstläge och vara snabb i beröm efter banning när hon ska lossa ärmen, hem och öva på basen!

I Åmål har det blivit en del träning också faktiskt. Jag gav mig ut vid elvatiden en kväll  vid elva och tränade brevid PD kontoret där snön lagt sig fint, hon gick bra och var koncentrerad och harmonisk.(onsdags?) JAG ledsnar dock rätt fort på lydnad och tänkte väl att hon kunde vila och bara promenera ett par dagar ..jo tjena. Det slutade med att vi fick köra uppletande ett par dagar, men det var en kul omväxling och även Ian fick pröva på det! Ska utveckla det hela för sådant tycker han är skoj.Ska dock vara skonsam och göra hans ruta mindre nästa gång 😉 Ian har fårr träna en del inomhuslydnad annars och Grima tränade apport inne en dag. Matade köttbullat men ångrade mig sedan för helvetes jävlar vad de fes sen..herregud Tomas och jag kunde knappt sova!

Märker att Ian är mycket mer på alerten om man har leksak än godis vilket är kul, Harley hade inte mycket till föremålsintresse över huvud taget..det skulle vara pipisar 🙂

På Lördag blir det ridhusträning igen! Fast nu har tidningarna skrivit att det ska bli ”polarkyla” i ett par dagar. Hm..ja vi får väl se.

Förresten mamma och Nisse..tack för julklapparna säger Ian och Grima…Grimas klapp höll i 4 minuter..den är nu brutalt upprsprättad 😀

Vildsvinsbenen var MYCKET uppskattade kan jag tala om, tack Camilla o Henke! Det fick dom till kvällsmat igår och så vart det kaninskrov idag..dom ska få vom till kvällsmat och några fler ben. Mums!

God fortsättning allihop!

5 reaktioner på ”Vrål och hugg

  1. När skulle du tävla?
    Jag ska till SSBK nu på Måndag em/kväll och träna (mellan kl 17-18 ska jag få hjälp av Kenta, därefter ska vi träna med dom andra, vilka nu som kommer men vi blir iaf minst tre st….)
    Så om du kan är du välkommen =D
    I annat fall…. Hmm… Ja?

Kommentera

