All set

Ja nu är hela familjen samlad igen. Grimis kom hem i Lördags och det var alldeles underbart att ha henne hemma igen. En sten föll från mitt bröst, det är så tomt utan henne hemma. Vår lilla Grima 🙂

Hon verkade ha trivts ypperligt hos Camilla, men när hon kom hem la hon sig omedelbart och sov i sängen. Älskade skrutta!

Ian vart givetvis lyrisk över att få träffa henne eftersom att hon luktade snusk och Grima-som är jordens största slampa när hon löper var inte sen med att vika ut sig till den stackars förvirrade pojkvaskern. Ian fick inte följa med till Camilla och Henke i fredags på Viktors födelsedagskalas och hämta Grima eftersom att Nisse också skulle vara där. Ian, som sedan könsmognaden har blivit en ettrig terrier ut i klospetsarna riktar nu denna nyfunna djävulskhet mot Nisse, särskilt om han anser sig ”äga” något. Det kan vara en leksak, mat..eller som jag ville misstänka en tik om de hade fått träffas alla tre. Humör är det i det lilla fanskapet iaf och stackars dumsnälla Nisse förstår egentligen ingenting om varför hans bästis plötsligt blivit extra elak. Käre lille Nisse!

Ian har iaf blivit glad igen sen Grima kom hem och det är huvudsaken, han var jättedeppig medan Grima var borta. Trots det tror jag att det gjort honom mycket gott att få vara ensam ett tag och fått alla uppmärksamhet själv. Jag är så stolt över honom, han är så himla lydig! Han går lös förbi andra hundar utan att ens göra antydan till att springa fram och om han får hälsa på en annan hund går det snabbt och smidigt att bryta och kalla in honom och gå vidare. Inkallning och ”stanna” funkar alltid på honom. Mattes älskling! 🙂

Idag har Grima tid hos kiropraktorn. Hon passgår och vill inte alls springa som en tok på promenaderna som hon brukar. Jag är övertygad om att det är en kotförflyttning så Anna ska få hjälpa oss idag 🙂

Såg ett intressant program på Discovery häromdagen där de diskuterade just hur ffa rovdjurs kroppar ansträngs. Alla lite äldre rovdjur som dissikerats (från dinosaurier till moderna rovdjur ex lejon, varg mm) har SAMTLIGA haft någon form av förändring i skelettet orsakat av stark kollision eller annan skada. Det var inte sällan det handlade om benbrott som läkt igen, men kotförflyttningar var snarare regel än undantag…och dessa får de sedan leva med!

Ja jag tjatar väl ihjäl mig om det. Men jag kommer så väl ihåg första gången jag varit hos en naprapat. Då hade jag haft ont i ryggen i 20 år, nu är jag nästan helt problemfri. Grima gick jag med första gången för att jag misstänkte något och bara ville kika. 3 knackningar senare hade jag en helt ny hund!

Nu har jag propagerat nog. Förhoppningsvis blir det träning till helgen, LÄNGTAR! Det känns som evigheter sedan och vi behöver köra både lydnad (kanske främst) och skydd.

Ha det fint allihop!

3 reaktioner på ”All set

  1. Jäkla Ian 🙂 Kan ju vara att Grima har dragit ganska mycket pulka och fått den i arslet nån gång med en Skrikade Viktor som far över huvudet när hon stannat:):)

Kommentera

