Mr Bailey

Nja, inlägget handlar egentligen inte om honom. Jag hittade dock några bilder jag tog på honom när vi passade honom för tre veckor sedan, vilket han tyckte var jättekul! För er som inte vet är Bailey mammas Maine Coon kastrat på 3 år. En mycket charmig och rolig katt 🙂

Inlägget handlar om att vi har tagit upp träningen ordentligt igen. Jag har tränat lite lydnad sporadiskt lite hipp som happ och det har blivit en del godislet och trickträning. I största allmänhet har de dock fått ha ett par veckors ”vila”…skönt vet jag inte. Jag påminns om att jag har hundar som tycker att vila är okej i EN dag men sedan ska det vara action. Nu fick de dock låta matte vila.

Igår åkte vi iaf till Strägnäs och tränade. Jag trodde att hon skulle vara ofokuserad och överladdad. Vad ska man säga? Ibland funkar bara allt! 🙂

Vi körde lite positionsträning i 10 minuter (tack älskling för att du hjälper mig med den) vilket gick riktigt bra, sedan var det dags för skyddet. Hur kan en hund vara så underbar? Bevakningar och angrepp bara finns där och det är så KUL och fascinerande att se hur hon bara vet vad hon ska göra utan särskild påverkan från sin matte. Min älskade tös 🙂 Det är så mysigt att bara stå och se hur hon ”fixar” åt mig. På slutet vart hon dock så himla trött vilket verkligen syntes på ögonen och det blev ett avslut med ett fint bett. Sedan kan ni tro att hon sov. Jag har nog aldrig sett henne sova så djupt i sitt liv och fick hålla för munnen för att inte gapskratta när Tomas gick och grejjade och städade runt henne och hon inte märkte något.

Ian fick träna lite fot i pauserna och det börjar se riktigt bra ut. Han är fortfarande lite vinglig i positionen men håller fin kontakt och är då pigg och härlig. Kul också att ha ännu en hund som ser mer värde i att bli belönad med leksak än med mat.

That’s all. Nästa helg är det träning igen och Ian ska ställas ut! Spännande..ska hämta ut hans schampon med mera imorgon och på onsdag ska Cindy få putsa honom lite.

Just det..och så bilderna på Bailey:

Visst är han snygg?!

3 reaktioner på ”Mr Bailey

Kommentera

