Trix

Ojoj, nu börjar det kännas att vi ska på MH i helgen. Jag är SÅ nyfiken på vad resultatet månde bli, för jag vet verkligen inte! Ska även bli kul att se om Ian och Gry reagerar någolunda lika, om dom är jämna i sina resultat vill säga.

Ska även bli spännande att se hur det går för Nils! Jag vet inte vilken tid vi åker imorgon, känner jag mamma rätt blir det väl übertidigt så det gäller att vara packad och klar tills bilen är framkörd 😉 Tomas får vara hemma med Grima.

Gry har haft en veckas träning här. Jag klickade in henne och sedan dess har hon lärt sig sitt, ligg, stå, sitt vackert och stanna…ingen lydnadsklass 1 men det kanske vi kan ta en annan gång när jag har lite mer tid på mig 😉 Hon är precis som sin bror jätterolig att träna med . Ja, man kan ju inte tjata på dem som man kan med Grima om man vill att hon ska göra bättre ifrån sig. Men dom är iaf väldigt alerta och intresserade av att samarbeta för något gott eller en leksak! Ian håller i dagsläget på att träna apport och det går bra! Just nu fokuserar jag mest på ett ordentligt gripande och ett tryck bakåt när jag håller apporten.

Grima har tränat apportering som ser riktigt bra ut, samt en del trickträning vilket hon älskar (och bra omväxling). Just nu håller jag på att lära henne att niga och att gå i spansk skritt, ser jättesött ut! Utöver det kan hon sitta vackert, höger/vänster tass, snurra, backa, krypa, ligga död, rulla osv. Hon får bli skådis lilla buttan!

Ian fortsätter även sin positionsträning. Det är INTE lika lätt med en liten hund som en större. Han kan inte fokusera på min blick utan att vrida nacken av sig och krypa fram så jag försöker lägga fokus på handen. Får ser hur det bli.

Imorgon kör vi alltså till Skåne på en helhelg 🙂 Vi kommer att bo  på villa malla bed and breakfast. Jättemysigt ställe dit man även får ta med sig hunden. Jag tror förresten att jag ska glömma Gry hemma imorgon 😉

Nu är det dags att jobba!

3 reaktioner på ”Trix

  1. Håller tummarna att MH går att genomföra med så mycket snö i skogen och att ni lyckas bra med båda skäggen. Kan du rita en bild som jag kan ha till tatuering?? Bilden på Stop finns ju i galleriet på hemsidan men på den schnauzern har jag inte i datorn men jag kan skicka den, går det tror du??? Och glöm inte att ta bra betalt :D:D
    Kram Maggan

Kommentera

