Skånehelg+MH

Jahapp! Då har man varit neråt landet igen och farit runt. Det vart en intensiv mamma/dotter helg med fokus på hundarna. Vi bodde på Villa Malla, men åt bara i restaurangen en gång utöver frukost. Jättegod mat och gott vin! 🙂

På Lördagen var det alltså MH, en trevlig beskrivare men jag retade mig lite på att det var fikapaus mellan varje hund..suuuck vad länge vi fick vänta. Kallt i Skåne=rått!!! Nåja. Hur som är jag jättenöjd med Ians MH även om jag kan tycka till om vissa saker.  Tex kampdutten var ENORM. Visst, de ska bita ändå (och det gjorde han ju) men normalt har Ian ett tryggt och fullt bett med ett bra tillkämpande (faktiskt ett bättre tillkämpande än Grima), men med denna försökte han hela tiden bettförbättra för att det inte gick in i truten helt enkelt. De hade rullat ihop en stor fleecefilt (?) som var ca 30 cm i diameter..Ians mun är inte så stor.

Överlag håller jag helt med TL om hur han reagerade på saker och ting, dock kunde han fått ”går fram till overallen när föraren gått halva avståndet” istället för ”går fram till overallen när föraren står brevid”. Han stod säkert tio cm från overallen och både TL och jag trodde verkligen att han skulle gå fram och ta i med nosen , men nja..tillslut fick matte hålla handen och gå med den yttepytte sista biten  😉

Vi fick många fina kommentarer om vårt samspel också, vilket gjorde mig jätteglad 🙂 Hur som är det Linda jag får tacka för en sån fin hund och fin kull!

Nu längtar jag till våren då vi ska ut och SPÅRA!!!! Både Grima och Ian behöver det, Ian ska gå öppen klass och Grima ska väl starta IPO I inom en snar framtid, om inte får vi göra en BSL.

I maj åker jag eventuellt ner igen och lär mig trimma, tjoho!

Nej nu måste jag  jobba..om vi inte får evakuera för det brinner på macken mitt emot, det luktar ju inte roligt här inne om man säger så :S

En reaktion på ”Skånehelg+MH

  1. Jo den var verkligen intensiv , ingen lugn stund alls på hela tiden:)
    Men det var mysigt att vara med ”lilltjejen” en helg 🙂
    Tack för maten och roligt sällskap Linda & Roger och pussa Tess världens gladaste Unge 🙂

Kommentera

