Finlir i Åmål

Så var vi  i Åmål igen på semester i en vecka framöver 🙂

Tomas kom och hämtade mig i Vingåker i Lördags där jag och Grima varit i två dagar för att fira påsk med familjen. Eftersom att den mesta snön smält bort så invigde vi vårens första spår på markerna där! Jag tycker själv att det gick kanonbra, Grima var SUGEN och uppskattade verkligen att få göra annat än lydnad ett tag. Det har förvisso blivit en massa skyddsträning i vinter ändå tack vara ridhuset, men lydnad är ju det enda vi kan trixa med på vardagar utöver konster.

Det var ganska kraftig sidvind i spåret och det hade inte legat länge, ändå låg hon bara en liten bit utanför kärnan då och då och var väldigt koncentrerad. Nu blir det att hitta andra spårmarker i Åmål! Vi hann dock med en del lydnadsträning på fredagen, men med mest fokus på Nisse. Grima fick ligga plats medan jag tränade och lekte igång honom. Kvällarna tillägnades att gå långpromenader i skogarna där som är jättefina, men smockfulla med vildsvin..man är på sin vakt.

Nu är det 2 veckor tills vi ska debutera lydnadsettan, om vi kommer med? Jag har mailat BBK om anmälningsavgiften och även ringt utan att få svar. Jag är nämligen inte säker på om den kommit in…frustrerande.  Imorgon blir det finlir på Åmåls BK. Tanken var att jag och Jenny med Bråka och Focus skulle hinna träffas men det sket sig tyvärr…jag hade behövt någon att träna platsliggning i grupp med 😀

Ian ska naturligtvis också få träna, vi har ju varit ifrån varandra i 10 dagar. Har saknat honom något fruktansvärt. När vi kommer hem är det dock dags för spårträningen igen så att vi kan starta öppen klass snart. Då är liggtiden 12-24 timmar i spåret och det är fler bloduppehåll..men jag är inte orolig. Han är min lilla naturbegåvning  😀

På tisdag är det dags att ringa cindy igen också för trimning..och jag är bra sugen på att ta mig an Nisses päls igen, men det får dröja lite till. Mamma! Glöm INTE att kamma ullen på honom nu ett par dagar i streck 😉

Anyway..nu är det nog dags att sova. Nattå!

3 reaktioner på ”Finlir i Åmål

  1. Är det inte bättre att Tomas får vara själv :-))) och göra min ”teckning” snart?? Hopps ni har haft en underbar påsk :-))))
    Kram maggan

  2. Varför inte SNYGG-BIGGAN , du får nog ringa mamma Ida, Biggan!!, för hon kommer bli galen ha ha ha Ännu en gång blir man arvlös ha ha. Tur att det lugnar sig mellan gångerna och att dom ”glömmer” av det mesta men gör ha ha, Kram till er,

Kommentera

