Glad överaskning?

Vi fortsätter att träna, ingen semester på det viset!

Vi var på BK:n igår igen, inte för att träna lydnad i första hand utan mer för att spåra på en liten åkerbit de har på andra sidan. Spåret gick åt helvete rent ut sagt. Dels för att åkern var som ett enda stort träsk, dels för att krågejävlarna tagit den lilla näringen jag lagt ut och dels för att jag över huvud taget inte tänkte alls när jag gick spåret. Grima jobbade jättefint men jag fattar mycket väl att det blir som det blir när man har en jäkligt förvirrad matte. Gumman!

Medan spåret låg så tänkte jag ändå träna lite lydnad. Då kommer det fram en dam och frågar om hon inte ska ”drilla” mig lite. -Öhhhhh..nja vadå? Fick jag väl ur mig men blev glatt överaskad när hon berättade att hon skulle vara tävlingsledare på tävlingen den 16:e Maj. Vi körde alltså hela programmet och ”låtsastävlade”. Skitkul och otroligt snällt av henne att hjälpa till 🙂

Igår kväll satt jag och skrev upp en plan inför tävlingen. Ja jag vet att det bara är en etta och att det är enkelt. Jag ska dock göra det till en vana att göra upp en plan inför varje tävling så att jag vet at jag strukturerar upp det rätt. Har dock funderingar på om jag ska försöka ta LP…men det lutar åt att jag inte ska det. (LP är en titel hunden får om man klarar 3 lydnadstävlingar med 1:a pris. Hunden kan få LP I, LPII, LPIII och LP Elit och då måste man alltså tävlat dessa klasser 3 gånger vardera för att få titlarna. Annars går man helt enkelt vidare till nästa klass när man vill).

Ian tränade också lydnad igår och var skitduktig! Han är så förbaskat okomplicerad att hålla på med så att det är inte klokt. Vi körde fritt följ, testade på hopphindret och så fick han även ligga plats medan jag och Grima tränade vid sidan om. Detta klarade han med bravur och låg så fint och snällt trots mina tjoanden och tjimmanden med Grima. 😀

Imorgon ska jag försöka ta nya bilder på sötnosarna. Vi ska till Fengersfors och hälsa på Ronny och Eva-Ulrika och passar då på att ta en långpromenad i de fina skogarna där. Ser fram emot det!

Nu ska jag ta en vända med jyckarna runt PD huset, sedan ska jag kratta trädgården. So long!

Kommentera

