Planering..?

Ja, nu är ju säsongen igång och jag sitter och kollar in lite tävlingar och utställningar här och var och försöker planera in året och vad jag vill hinna med. Jag kommer säkert inte hinna med hälften, men kika på det går ju och försöka stämma in så att det blir något av det.

Ian ska ställas ut och göra öppen klass viltspår under året, gärna två starter. Han ska ställas och så ska han kanske göra ettans lydnad, men den är verkligen ingen hög prioritet ännu. Hittils siktar vi på att starta en viltspårklass den 15:e Augusti i Skåne, men om det finns någon annan i Stockholm tidigare ska vi prova det också.  Den 5:e Juni är det utställning i Fengersfors och den funderar jag starkt på att anmäla till!

Grima ska tävla lydnad den 15:e i Åmål, ettan. Därefter blir det nog BSL 1:an den 18:e Juni på ”hemmaplan”. IPO:t är jag inte helt säker på ännu, men till sensommaren ska vi nog kunna starta och ha allt riktigt befäst? Sedan ska även hon ställas ut, eller få exteriörbedömningen sas och om vi kommer med blir det i Eskilstuna i Juni.

Fullt upp alltså, men det är kul att vi är igång. Nu får ni hålla tummarna för att allt går vägen och att det inte kommer något i kläm eller något tråkigt händer.

Förresten, ni som har brukshunden har väl inte missat fotot på den nya Bendeväskan? Jag har tagit bilden och nej det är inte Grima utan hennes dubbelgångare Diva från Brukstorpets kennel 🙂 Väskan hittar ni på www.blancks.se   Om inte, här är den igen! Todelo!

4 reaktioner på ”Planering..?

Kommentera

