Home again

Jaha, då var man tillbaka till verkligheten.

Vi har haft en underbar påsk i Åmål, med massor av hundträning , men en massa avkoppling också förstås! Vi hann vara på Åmåls Bk vid tre tillfällen och träna, och som tidigare nämnt hade vi sådan tur att kommande tävlings testledare kunde drilla oss i ettan. Fantastiskt kul!

Grima som har varit skendräktig har faktiskt inte varit märkbart påverkad rent psykiskt av det hela. Hon har varit väldigt flåsig och varm, men jag har faktiskt hunsat lite med henne och inte tolererat flams och trams trots hormonerna vilket verkar ha gjort henne nytta. Hon har funkat bra, aningen okoncentrerad är hon ibland men det är i sådana mått att jag kan leva med det. Tävling på söndagen här hemma blev det ju inte! Jag kom inte med, så nu satsar vi alltså den 16.e i Åmål. Blir nog bra det, momenten sitter där de ska. De jag är mest nöjd med är hoppet, ställandet och inkallningen. Linförigheten ser bra ut, men hon tränger fortfarande litegrann. Frågan är om jag någonsin får bort det helt, jag gjorde ju fel från början. Särskilt när jag kommer att behöva ”dra upp” henne till BSL starten också!

Vi åker till Åmål igen tisdagen den 11:e, så att vi kan vara med på en träningstävling den 12:e. Det är alltid skönt att kunna checka av med sig själv hur saker och ting ska gå till, jag blir i regel inte nervös på tävling. Är det något som oroar mig är det dock att jag inte ska veta exakt vart jag ska befinna mig, hur jag ska göra , hur saker och ting går till alltså.

På Lördagen hann vi iaf besöka Ronny och EvaUlrika i Fengersfors för att ta en långpromenad i skogen där. Eva har hittat en så himla fin plats, man får klättra högt i kanske 10 minuter rakt upp för att komma dit, sedan är man högt upp på bergstoppen och kan blicka ut över landskapen. Underbart! Jag älskar den råa miljön bland sten och gamla träd. Ian hann rulla sig i både älg och gammalt vargbajs (!), och det var antagligen då han skar sig i tassen.

Bilder blev det naturligtvis!

Älskar den här bilden, ska beställa en canvas på den 🙂

För övriga bilder får ni helt enkelt gå in i galleriet och kika. Hemsidan är helt uppdaterad! Gå in på http://www.tldjurfoto.se/Grimas_hundsida.htm och kika.

Tataa!

6 reaktioner på ”Home again

  1. Angående trägningen i fritt följe och linförighet så är det bara att gå tillbaka från början och börja om helt, om du vill få bort det helt alltså.

    Det är ju rätt tidskrävande och tråkigt att behöva gå tillbaka helt, men det brukar vara ända sättet att få bort det helt. Eller så accepterar man det och lever med en lite trägning.

    1. Stefan: Visst är det så. Poängen är att jag inte kommer att hinna detta tills vi startar ettan. Därefter är det ju dock tyvärr the hard way som gäller.

Kommentera

