Trött

Ingen sömn inatt och ny rutin för hundarna från och med idag.

Upp 06.00 , på med kläderna och direkt ut på långpromenad. Hundarna fattade inget men tyckte det var kul. Nu när Tomas har börjat på vaktmästeriet får de tyvärr vara hemma själva mellan 07.30 ev 08.00-12.00 och sedan från 13.00-16.00 ..Så, rejäl motionsrunda på morgonen för att få dem trötta, sedan rastar Tomas dem på lunchen och sedan fullt fräs när jag kommer hem.

Jag har världens sämsta samvete! Men, det är bara för en period…

De FÅR ju göra så mycket annars. På Måndagar är de i stallet 4 timmar och springer fritt. På Tisdagar är det träning eller långpromenad på kvällen. På Onsdagar är det oftast träning i Strängnäs, på Torsdagar är det långprommis på kvällen och fre-lör-sön är det spår, lydnad och för Grimas del skydd. *peppar mig själv*

Gah!!!!

4 reaktioner på ”Trött

  1. Hörru Lina, jag tycker du skall tagga ned på ditt dåliga samvete! Låter som om jyckarna har det hur bra som helst trots att ni är borta på dagarna.

  2. Du som skäller på mig när jag har dåligt samvete ! Dina hundar får mer uppmärksamhet än någon annan jag känner !! Dom behöver säkert vila mellan alla grejor dom gör , precis som du 🙂 Puss

  3. Du behöver verkligen inte ha dåligt samvete – de har ju varandra i alla fall. Skulle vara värre om du bara hade 1 hund som var alldeles allena.

Kommentera

