Spårdag *bildbomb*

Idag har det varit underbart väder, och jag tog med mig hundarna samt ett sällskap (Nicole och Nero) för att spåra lite vid Elvesta. Vi var där vid 15 och kom hem 19..jag är så vansinnigt trött nu.

Hur som! Grima gick 2 förarlagda spår. 1 vinkelspår  som såg ut som:

Och ett vanligt rakspår med 2 apporter i . Liggtid för första spåret var nog nästan 50 minuter och spår nr 2 ungefär 60 minuter. Det blåste riktigt hårda vindar och var snustorrt i marken.Spår ett vart helt som förväntat! Det brann allt i huvudet på damen när det låg så många och så täta vinklar och hela meningen var att utmana henne. Även om det vart en del fundersamheter så tycker jag att hon gjorde en bra prestation, och hon gick inte ur spårbubblan en enda gång utan jobbade verkligen för att lösa uppgiften själv. 🙂

Tuffar på

Spårslut och på G att få belöning

Spår nr 2 skötte hon jättebra MEN gick över en apport! Uj uj inte bra. Men så kan det gå och egentligen är jag inte förvånad då vi inte haft apporter i spåret på ett tag (jag glömmer dem av någon anledning  alltid). Skärpning på det.

Ian..ja lilla Ian han hade viltspårspremiär idag! Spåret var ca 200 meter och fick ligga endast 2,5 timmar. Hade velat att det låg 5 timmar men då skulle vi fått vänta i en evighet. Det känns nästan tråkigt att tjata om men han skötte sitt spår galant, så inga konstigheter där 🙂 Nästa gång ska jag verkligen utmana honom med en längre liggtid och fler bloduppehåll!

Stöddot kommer med sin hjortklöv, nöjd med sig själv 🙂

Fåntrattarna väntar när vi lägger spår..ser fridfullt ut men för det mesta skällde allihop. Nero skällde mot mig och Nicole medan Grima, som tycker att han är avskyvärd (hon tycker inte om andra schäfrar) skällde på honom, och Ian hjälpte naturligtvis till.

Vacker natur

Världens vackraste hund (Och fotograf är Nicole Draglund och INTE tldjurfoto.se)

Medan vi fikade och väntade ytterligare på spåren så passade jag på att göra en stilstudie på Nero (Tilabs Xanthoz)…

Snygg kille

Eller..hm..mja..

Perfekt ”här vaktar jag” bild? 😀

Vråååååål!!!

Allt som allt en lyckad och mysig dag och med ett underbart väder. Det svider till och med lite i ansiktet, fick nog en del bränna 🙂

Imorgon ska Grima och Nisse till kiropraktorn, välbehövligt tror jag då jag starkt misstänker att hennes förra förflyttning har gått upp..Vilket inte är konstigt eftersom att hon är väldigt svår att hålla still..Suck. Mer om det imorgon!

7 reaktioner på ”Spårdag *bildbomb*

  1. Fina bilderna blev! =D
    Men Nero’s fulbilder däremot…. HAHAHAHAHAH!!!!
    Fast liiiite söt var han allt, thihi.

    Tack för en supertrevlig dag! ❤
    Det måste vi snart göra om! =D

  2. Vad du är duktig med Grima och Ian! Jag blir alldeles trött av att läsa hur mycket du håller på att *träna* dom.
    🙂

Kommentera

