Lydnadsklass I

Nu var den avklarad! Jag bestämde mig ju för inte alls så längesedan att vi borde bege oss ut och tävla lite. BSL:en blir inte av riktigt ännu då det finns mer att fila på , så jag anmälde mig helt enkelt till en etta i Åmål. Jag är jättenöjd, jag har aldrig tävlat förut och inte Grima heller, så detta var en ny erfaranhet för oss båda och jag tyckte nog att vi skötte oss ganska bra, även om jag med handen på hjärtat kunde varit något mer förberedd även där. Platsliggningen har vi bara kört med 2 andra  hundar förut och nu skulle gruppen bli betydligt större. Linförigheten var ju sisådär på tävling och det var ju bara att konstatera att det är en väldigt skillnad på ”fot” i lydnadslydnad och i tex BSL och IPO.

Medan jag stod och tittade på de andra ekipagen tänkte jag att ”men så sävligt”…och när de ändå fick 8-9 poäng insåg jag att det kanske är jag som är IPO skadad..haha 😀 . Grima var nog lite för speedad för lydnadslydnadfot och hon hade även stått vid ett tillfälle under en halt vilket jag inte ens la märke till. Nåja, så kan det gå!

Apporteringen har jag inte ägnat mycket träning åt, jag tycker att ettans apport är ett skitmoment så det fick  gå som det gick. Hon tog apporten innan jag hann kommendera och ljudade lite.

Hursom! Vi landade på 171 poäng och kom 2:a , ett sketet poäng efter vinnaren som fick 172 poäng…typiskt 😉

Nu laddar vi om för BSL I som är på G, det är ju betydligt svårare men stämmer mer överens med hur vi kör med träning och attityder osv. Ska bli kul!

8 reaktioner på ”Lydnadsklass I

Kommentera

