Dagen

Ian spårade fint idag iaf. Ca 250 meter spår, 2 korta bloduppehåll, liggtid 5,5 timmar.
Gick perfekt utom vid sista partiet där han for iväg efter ett färskt spår..typiskt. Annars  låg han perfekt i spårkärnan hela tiden och tuffade på i riktigt bra takt. Min lilla klippa!

Vi körde lite lydnad på kvällen också. Grima fick fila fria följet och stundvis var hon vansinnigt fin, lite over the top annars..svår att coola ner ibland. Slätapporteringen är finfin även fast grannens stora svarta blandis störde oss och kom farandes mitt i allt..som vanligt. Ian som har blivit en riktig fuling mot de flesta andra hanarna fräste och spottade med 10 cm rest ragg när han kom nära..Suck.

Ian övar på ställande under gång och apport. Idag gick det jättebra! Han har alltid satt sig annars men idag stod han så fint varje gång. Han tar dock alltid ett liiitet steg , det är inte tvärstopp. Sista fasthållandet med apporten var helt suverän så där slutade jag omedelbart.

Jag brukar alltid göra så att den ena hunden får ligga plats (utan koppel)  medan den andra jobbas och där är helt klart Ian duktigast so far. Grima ligger förvisso men rör gärna på sig då jag har bollen och lattjar med Ian också. Måste nästan be om att en hjälpreda säger åt henne (eller mig) när hon skruvar på sig. På slutet fick hon klättra upp på ett bord och köra fjärrdirigering. Klockrent 🙂

Tråkigt nog blir det ingen träning på klubben en månad framöver, ingen tävling heller för den delen 😦  . Tomas fick äntligen sin första lön efter arbetslösheten denna månaden och jag trodde att vi skulle få lite pengar över till nöjen så som bio tex (vi har inte varit ute på 5 månader nu…) eller någon middag..Men nä..Den här månaden kom bilförsäkringen, CSN, Radiotjänst, vattenfallräkningen, skulder  och fan vet allt så vi har mindre pengar nu än vad vi brukar… 😦  Känner mig så himla uppgiven. Jag hade sett så fram emot att få slippa känna den ekonomiska pressen men ikväll bröt jag bara ihop. Jag orkar inte! Jag som unnade mig lite shopping igår så bara ramlar det in fler räkningar idag? (Är inte det sent förresten?)..I värsta fall får jag lämna tillbaka ett par saker..Men skorna måste jag ha för annars får jag gå i vinterstövlarna när det är plus och tjocka yllestrumpbyxor. Nej jävla skit…jag tänkte visst inte så långt att det tar ett tag att ta sig ur en mindre ekonomisk kris. Dessutom hatar jag att bo på det här stället, jag vill flytta!!! 😦

Nu blir det att tugga linsgryta fram till nästa lön igen då det förhoppningsvis ska bli lite stabilare med pengarna och snåla på bensinen. *stor suck..*

8 reaktioner på ”Dagen

  1. Visst är det märkligt ? Så snart man börjar se lite ljusning i tillvaron (den ekonomiska) så slår f*n och hans moster (och ett helt gäng till) till och skickar räkningar !!! Är det någon sorts jäv** naturlag ??

  2. Lina, du är jätteduktig med Ian och Grima. 🙂 Men ta det lite lugnt också, du verkar leva bara för hundarna! Det gör inget om du vilar någon gång ibland. Och jag menar bara väl!!! 🙂

    Och den ekonomiska biten, har ni någon sparkonto, du och Tomas? Spara varje månad något. Istället för att gå på bio kan ni hyra filmer eller låna från vänner och bekanta. Men jag vet, det är inte kul att ha en massa jäkla räkningar att betala och dessutom veta att man inte kommer att ha så mycket kvar till annat. Men det viktigaste är dock att ni har tak över huvudet och har varandra, det finns människor som har det värre än ni! Tänk så, då känns det nog mindre besvärligt! Men allt ordnar sig skall du se:)
    Kram på dig!!!

  3. Kattis: Det där ordspråket ”en olycka kommer aldrig ensam” stämmer verkligen.

    Tuija: Problemet är att vi inte kan spara, allt som vi hade på vårt sparkonto har gått till mat och räkningar sen Tomas blev arbetslös (vi har alltså levt på detta, min lön och lån från bla våra föräldrar de senaste 4 månaderna).

    Ang hundarna så är de ju mitt liv! Jag behöver inte vila, jag får ro i själen av att hålla på med dem 🙂 När man är med sina hundar glömmer man alla vardagsbekymmer..fast jag vilar ibland..ibland alltså, och jo jag vet att du menar väl 😉

  4. Jaja lilla gumman , du får väl komma hem oftare och äta:)
    Och om det verkligen krisar så vet du var jag finns. Puss

  5. Tack så jättemycket för presenterna, speciellt boken:) den kommer till användning kan jag lova:)
    Kram!!!

  6. Hej Lina
    Men fy så tråkigt när inte pengarna räcker till. Jag brukar säga att om jag vinner pengar så ska jag dela med mig, men problemet är ju att jag vinner ju ALDRIG….
    Hoppas det vänder snart.
    Kram Maria/Polarmarken

  7. Hej Lina!

    Jag hade tappat bort länken till din blogg och var inte smart nog att googla fram den förän idag. *lite seg*
    Nu är jag iaf tillbaka som läsare och har lagt till dig i favoriter så du inte ska komma på villovägar igen.
    Hoppas att allt är bra med dig och hundarna, det ska bli kul att följa er!

    Hälsn. Jess, Iver & Kittie

Kommentera

