2 år

Igår var det precis 2 år sedan vi fick hem Grima, känns konstigt ändå. Jag går nästan och inbillar mig att vi haft henne som valp och inser sedan att vi inte alls haft henne särskilt länge.

Vi snålar ju av bara den på pengarna just nu också, så månaden  ut blir det ingen träning på klubben. Aptrist men vi tragglar vidare själva, är inte så mycket att göra åt saken. Vi har tränat på lossandet ffa, ett moment som jag ärligt talat inte riktigt orkat lägga ner tid på för att det är så förbannat jobbigt. Nu har jag dock fått samla nya krafter och har med en ny strategi gjort stora framsteg bara på 2 träningstillfällen 😀 .  Igår kändes det jättebra! Vi finslipar som vanligt det fria följet också och jag har gått tillbaka till grunderna lite där jag belönar ofta för att verkligen få bort trängningen (många anser att den är obetydlig, men jag känner att det hela tiden ligger på gränsen). Ikväll ska jag endast träna fart, så det blir framåtsändande och inkallningar och apport. Hon är rätt kul att pyssla med under löpet ändå (hon löper nu). Jag har tidigare upplevt att hon minskat i intensiteten, men de två senaste gångerna har det verkligen varit full rulle på henne vilket är suveränt. Skönt att man får tävla med löptik i IPO!  Ja vi ska ju inte tävla nu, men det blir ju mot sensommaren iaf om inget dumt skulle hända.

Ian var ganska tråkig igår under lydnaden, men det som överaskade mig var ändå att sidoförflyttningarna verkligen har satt sig! Jättekul 🙂 Nu gäller det bara att få till en snygg ingång med fart. Apport/fasthållande är också prio, förhoppningsvis gör vi lydnadsklass 1 i höst 🙂 Nu gäller det dock att ligga i med spårträningen, den 6.e juli är det öppenklass spår i Häringe som gäller.

Jahapp, det var det jag hade att berätta denna gången. Inget märkvärdigt mao. Bjuder på en favorit i repris på mupparna:

http://s90.photobucket.com/albums/k245/mrs_scabtree/?action=view&current=GrimadrarIan.flv

2 reaktioner på ”2 år

  1. Jaa, han är verkligen väldigt otursdrabbad den där hunden, min lilla, lilla plutt. 😦
    Tur för honom att han är så glad och livlig, annars hade jag väl gett upp för länge sen…

    Tack så jätte mycket, jag hoppas också att det inte är Pannus!

    Jävlar, har du redan haft Grimur i hela två år!? Tjiiiitt vad tiden flyger iväg.

    Vill du träna ngn dag förresten?

    Lite dåligt med uppdateringar här inne btw. 😉
    Kram. ❤

Kommentera

