Världens sämsta matte

Det är jag det. För i Lördags fyllde ju min älskade Grima hela 5 år! Jag må vara smått sjuk, men jag har sådan ångest över hennes ålder. Grima ska liksom leva så länge jag lever. 😦 Stora hundar blir ju inte alltid så gamla. Nej, nu får jag sluta tramsa.

Det har varit lite svalt med träning på sistone, och japp. Vi tränar position som vanligt vilket går bättre och bättre då jag belönar oftare när hon gör rätt vilket verkar göra susen. Lossandet har gått bra, men senast hade vi en diskussion om det igen men jag slutade när det gick som bäst (och då gick det riktigt bra). Häromdagen körde vi lite ”gladapport” och ingångarna ser så fina ut så. Stilla och fin i mun! Hon har ju både löpt och höglöpt och Ian har varit farligt nära att hamna i sopnedkastet särskilt under Lördagen och Söndagen då han endast hållt truten på natten. Det som normalt brukar heta ”Godnatt Ian” (springer och lägger sig på sin plats” har dessa dagar hetat ”GÅ FÖR I HELVETE OCH LÄGG DIG OCH HÅLL  TYST!!!” varpå han gett mig sin mest upprörda blick och mycket surmulet hasat sig iväg. Nisse som vi träffade på söndagen när det hela hade svalnat lite (nåja, de fick hemskt gärna agera tampong i baken på henne) var nu en potentiell konkurrent.  Ian blev sådär onödigt otrevlig som bara en terrier kan bli vilket gjorde att han fick sitta i Nisses bur och yla istället.

Jag har fortfarande inte lagt något långt spår till Ian, så nu ska jag försöka ta mig i kragen och masa mig ut i skogen på Onsdag förmiddag. ..så kan vi gå det på kvällen sen, vill prova ett med iaf 12 timmars liggtid. Han har varit väldigt obildbar under löpet så träning med dummern har varit rätt uteslutet. Hemska djur, förhoppningsvis går det att lämna bort honom nästa löp iaf! Grima ska också få spåra, de har slagit vallen härute så det blir perfekt. Nu är det dessutom sommar så det är dags att bygga muskler genom simning! Vi var vid flottsbro igår där det råkar finnas ett väldigt fint ställe som hundarna kan bada vid. Problemet var bara att det låg något fån på bryggan som vägrade flytta på sig så vi fick ge upp.

Jahapp! Det är lite svalt med träning men vi ska väl komma igång denna veckan. Klubben har vi inte varit på jättelänge, skittråkigt men så blir det när man behöver spara på kronorna. Jaja, over and out. Inga nya bilder, Grima är skitsnygg i sin sommarpäls medan Ian ser ut som en yeti..han behöver trimmas BIG time…Nisse också för den delen. Kanske får ta med trimgrejjorna till landet på Lördag. Tjohej!

3 reaktioner på ”Världens sämsta matte

  1. HAHA, nu är det du som låter som era f.d grannar gjorde, hohohohoho. Undrar vad era andra grannar tänker 🙂
    GÅ Å LÄGG DIG; GÅ Å LÄGG DIG SÄGER JA!

Kommentera

