Hot hot hot

Satan vad varmt det är! Nej, jag klagar inte. Jag ÄLSKAR när det är sån här riktig sommar med ljumna kvällar och heta dagar! 🙂 Det enda negativa är att det inte blir några vidare promenader på dagarna. Men desto skönare på kvällen.

Igårkväll gick jag och mina kompanjoner ett varv runt Hamra gård häruppe (stooor gård som producerar för bla Arla). En fantastiskt vacker by/gård som jag älskar att gå förbi, speciellt eftersom att korna är så söta och nyfikna 🙂 Iaf, på hemvägen stannade jag upp och stod och tittade på en ensam mås som seglade på kvällshimlen och kände mig för första gången på mycket länge så himla tillfreds. Jag avundades måsen lite också, tänkte att den måste verkligen mått fantastiskt däruppe. Så fri! Vi knallade iaf vidare efter ett tag. Hur kul än träning och tävling och allt det där ändå är, så är det inget som går upp mot att ta en långpromenad med sina pälsklingar där de kan knalla som de vill . Tror dom håller med mig faktiskt 🙂

Idag åkte vi till Skrefsta och promenerade och jag svor över att jag glömde kameran. Det är SÅ lummigt och fint ute nu, fastän gräset är snustorrt. Ian misslyckades när han skulle hoppa över ett dike och landade istället i diket med huvudet före och en duns. Jag tror jag skrattade oavbrutet i 10 minuter efter det, givetvis med mycket onda blickar från den vars stolthet sårades. Lilla hund 🙂 Grima svalkade sig i sjön (och Ian försökte sticka därifrån, han hatar vatten) och sen börnade vi hem igen.

Förhoppningsvis blir det träning tisdag/torsdag i veckan. Sedan ska jag och Tomas åka till Åmåls Bluesfest i helgen medan våra ”barn” ska vara hos ”mormor och morfar” på landet.

Blahablaha, imorgon är det dags att joppa igen. Säng säng sova säng.

2 reaktioner på ”Hot hot hot

  1. Ja, man ska ta sig tid att bara stå och titta på en flygande fågel eller en stilla sjö eller så, det är så himla meditativt!

Kommentera

