Fan vad det skaver

Hemkommen efter en hundfri helg! Väldigt märklig men ganska befriande känsla, fast jag saknar dem alltid när de är borta från mig, och det är egentligen inte klokt vad de påverkar en i vardagen. Jag går på speciella sätt inomhus för att jag ”vet” att Grima ska komma springande bakom mig i trappen eller runt ett hörn, och kollar alltid lite extra så att det inte råkar stå en Ian framför fötterna. Tanken var ju att Tomas och jag skulle ner till Åmål och njuta av Bluesfesten, och det gjorde vi till viss del också. Problemet är bara att vi råkar ha en granne som känns ungefär som en pineapple up the ass, så vi kunde ju ändå inte njuta av den fullt ut.

Kort story, i fredags hetsade han en 35 kilos american staffordshire terrier mot oss (mig, Tomas och hundarna) och höll även vid ett tillfälle på att tappa den. Så nu är polisen och hela tjofadderittan iblandad. Polisen i Sverige är ju de facto ett stort skämt, trots det lyckas jag ändå inte precis garva åt att de är fullkomligt inkompetenta.

Nåja..Hundarna var med sin ”mormor och morfar” i helgen (Mamma och pappa) på landet. Där har Grima spenderat dagarna med att beundra sin morfar i vad han än gör, och trakassera sin mormor genom att tigga (vilket ALLTID lönar sig) och stirra på dem när de sover. Ian har varit snäll och bitit sönder mammas fina sandaler och lackskor också. Gulligt!

Något som är kul är att skyddsträningen är igång på riktigt och det går så jäkla bra!!! Jag har världens bästa figurant med fru, jag längtar alltid efter att åka till träningen! Någon dag ska jag ta med Nisse, så ska han få prova på den nya agilitybanan. Där tror jag att han kan göra succe!

Nehe, dags att ta en dusch…sen är det nog dags att knyta sig. Jag har jobb upp över öronen framför mig imorgon…

2 reaktioner på ”Fan vad det skaver

Kommentera

