Träning

Så vart det lite lydnadsträning igår, kanske 10 minuter per hund.

Grima: Nerbrutet fritt följ. Belönade direkt vid en korrekt utgångsposition ett par gånger. Tog inte mer än 2-3 steg och belönade och se på fasen vad bra det gick sen 🙂 Tränade även ”hit”=Sättande framifrån och ett par tre stycken lägganden. En duktig och träningssugen tjej! Loss gick faktiskt ganska bra. Dock hade vi inte favvobollen.

Ian: Fritt följ och ingångar. Fria följet är SÅÅÅ snyggt!!! Ingångarna börjar han greppa. Han vet vad han ska göra men kroppen lyder inte riktigt, om jag visar går det dock som smort. Körde ett ställande och det var suveränt. Duktiga lilla plutt 🙂

Nisse: Fick öva på att sansa sig och börja tänka, tränade mest kontakt och på ”titta nu på mig och lyssna en stund” principen. Nisse har en tendens att bli MYCKET glad när man ska hitta på något med honom så han hoppar mest upp och ner hela tiden.

Jag är sugen på att fota, och jag ska nog be Tomas filma lydnaden lite ikväll.

Tjoflöjt!

3 reaktioner på ”Träning

  1. Vad du är duktig med hundarna:) Skulle vara kul/intressant att se dig lydnadsträna någon gång. Får jag det??

Kommentera

