Det går bra nu

..måste jag säga! Grima är skendräktig men har inte alls varit särskilt påverkad av detta (ännu iaf) mer än att jag tycker att hon är väldigt kelen. Vi har varit och tränat på BBK med Nicole och Nero nu vid två tillfällen och igår kändes det verkligen som att bitarna börjar falla på plats. Vi tränade fritt följ och jag korrigerade minsta antydan till trängning, och visst. Jag fick ha henne i lite lägre drift men hon verkade förstå min poäng och fick naturligtvis en massa ros när hon gick där hon skulle utan att trycka mot mitt ben.

Vi apporterade 2 vändor också och det ser bra ut förutom att hon har tendens till självbelöning. När jag tränar fart brukar jag ha bollen framme och då tycker hon att hon kan spotta apporten och ta bollen själv och det tycker INTE jag! På slutet var vi iaf överens 🙂 Vi körde även lite ”freestyle” med slalom mellan benen vilket är jätteskoj, hon är så sööt!

Jag har strukit Ian från hans spårprov, han är inne i någon stöddperiod där han plötsligt börjat ha en jäkla massa åsikter och inte bryr sig ett dugg om vad jag säger. Koncentrationsförmågan är definitivt nerskruvad, samma sak händer med mammas Nisse. Vi ligger lite lågt på träningsfronten nu. Gör saker som är lätta och roliga. Vi har dessutom inte fått en ärlig chans att träna på spårproven, större delen av sommaren har varit 30 grader varm och ska han ha mental kapacitet för ett 600 meters 24 timmar gammalt spår med 4 vinklar och 4 bloduppehåll så ska han iaf få en ärlig chans att träna upp den, det har han inte fått så vi skjuter på det.

På Lördag är jag funkis på  tävlingen  och senare på eftermiddagen är det dags för träning, ser fram emot det! 🙂

Ha det bra allihop!

3 reaktioner på ”Det går bra nu

Kommentera

