Stallet

Igår var jag i stallet igen efter ett längre uppehåll på ett par veckor. Jag fick rida Masada i ridhuset och allting flöt på så bra och kändes jättefint! När jag är i stallet inser jag verkligen att jag är en hästtjej. Visst, jag ÄR en hundtjej och jag älskar hunderiet…men hästarna har en helt annan inverkan på mig. Jag mår SÅ bra när jag är i stallet, då finns inga bekymmer i världen och det är nog de enda gångerna jag verkligen har ro i själen. Jag kan gå i stallet och bara vara, titta på hästarna, mocka..smörja läder eller bara sitta och titta ut på landskapen. Finns det för övrigt något roligare än att rida och arbeta tillsammans med en häst? Inte i min värld iaf. Jag är så oerhört tacksam över att Jessica låter oss komma ut och rida ibland, tänk att jag gick i flera år utan hästar. Hade jag inte haft hundarna då hade jag nog gått käpprätt in i väggen. Djur i största allmänhet har jag märkt är något jag verkligen behöver för att må bra, har vi inte hundarna hemma några dagar så visst är det skönt ibland..men jag blir som helt tom utan dem…och vem ska annars följa med på alla långpromenader? Och vem ska sitta brevid eller gå och snusa brevid i soffan eller på någon utsiktsplats i skogen?

Hur som, jag tog några kort igår men till min besvikelse vart det konstig kvalite på dem tycker jag. Såg sen att batteriet var halvdött och att autofokusen antagligen var så långsam pga att jag såg att linsen var jätteskitig när jag kom hem. Bra där!

Ja, ingen behöver väl gissa vad han gör?

Snyggis!

Snyggis nr 2

Snyggis nr 3! Ians nya bästis Ipod 🙂

En reaktion på ”Stallet

Kommentera

