En liten värld

Då har vi avverkat ännu en träningsdag. Vi har ronderat och apporterat och framåtsänt och så tränat skydd förstås. Nu har jag en trött hund. Ian har kört lydnad båda dagarna också och varit superkäck och duktig, idag blev vi dessutom kommenderade av Marie-Louise och trots detta höll Ian fint fokus på mig. Det börjar kännas himla bra detta!

Det var tävlingar idag , vilket alltid är nyttigt att titta på när det är dags för en själv sen. Jag passade även på att träna med mycket folk och hundar kring träningsplatsen, när vi sedan skulle traska iväg på en rastning kom en kvinna fram och frågade om det inte hunden jag höll i hette Disha? Jo, det stämmer ju! Då var det Ylva, mycket god vän till Grimas tidigare Maria, samt polishundförare som tidigare ägt Grimas bror Dex (tyvärr numera avliden). Fantastiskt kul! Givetvis vart det en hel del babblande och jag fick även chansen att hälsa på hennes mycket stiliga schäferhane Polarmarkens Krut . Världen är bra liten ibland, och det var himla kul att få träffas och pratas vid.

Nu väntar en dags vila för Grimsen, men Ian och jag tar nog och hittar på något imorgon. Han blir så glad när bara han och jag gör något ihop, och han behöver verkligen egentid från Grima ibland. Nästa fredag ska han och jag åka med Camilla och min systerson Viktor till mamma och hälsa på i Vingåker, så får han en chans att leka med sin ”brorsa” (nåja, han är ju en schnauzer) Nisse utan att Grima (aka Gestapo) ska lägga sig  och styra upp alla lekar titt som tätt. Ser fram emot det!

Kommentera

