Straffade Gud tikarna också?

..När Eva åt av det förbjudna äpplet? Det verkar ju som att hondjur överlag fick straff för det. Thanks! Nej, jag är inte religiös…men ibland undrar man ju över livets hormonella orättvisor. Grima är verkligen Dr Jekyll/Mrs Hyde när hon ska in i löp. Under själva löpet är det inga problem, då är hon tvärtom väldigt rolig att hålla på med..men sådär 1-2 veckor innan är hon odräglig. Hon blir döv, skiter i det mesta och blir en riktig surtant..jag har inte hittat några horn som vuxit ur huvudet på henne än men dom finns väl där. Tanken var ju att vi skulle tävlat på Lördag, men i och med humör berg-och-dalbanan så skjuter jag på den tävlingen till tidigigt i vår. Det känns bra! Då kan vi fila på detaljer tills dess för i det stora hela är hon ju klar för en etta 🙂

Planerar dock att anmäla henne till en Lydnadstvåa och Ian till en lydnadsetta i februari, det blir i ridhus isåfall. Därefter ska jag lägga ”lydnadslydnaden” på is tills vi är klara med all IPO.  Lydnadstrean och eliten skiljer sig för mycket från IPO:ts program och behöver filas mer i detalj och då känner jag att det krockar lite mycket. I helgen ska jag spåra med Ian! Han har prov den 27:e, ser fram emot det 🙂

En annan kul grej. Jag vaknade imorse och blev förvånad att Grima inte var framme och flåsade vid sängen,  varpå Tomas säger ”Hm, hon är inte här?”. Öppnar dörren och dääär är en väldigt glad Grima som har fått tillbringa natten i vardagsrummet. Haha, jaja hon led väl inte av det. Men hon såg ganska förvånad ut 😉

Kommentera

