Fan vad jag är dålig på att fota numera

Jag vet inte varför, jag har bara inte haft någon direkt lust med det. Därför blir det färre bilder på djuren, men jag ska nog ta mig i kragen snart igen. Lite nya lydnadsbilder bör vi kunna bjuda på 🙂

Häromdagen var vi i stallet allihop, Grima fick vara med mig i stallet medan Ian busade loss med en irländsk terriertjej. Kul för honom 🙂 Jag körde även en vända i ridhuset med dem. Det hade varit hoppning där innan så på hela ena långsidan stod det en studs-kombination på ca 10 hinder efter varandra. Jag satte Grima i början, sprang till slutet och kallade in henne. Jösses vad hon fick hoppa! Men hon tyckte det var skitkul! Sedan fick Ian köra en vända och till skillnad från Grima är han mycket lättare att ”handla” . Han for som ett spjut över hindrena och verkade tycka att det var kalas!

Lydnad körde vi naturligtvis också. Grima ska positionstränas och det går framåt, vi körde även inkallningar (skänt med 60 m långt ridhus då). Ian övar på tightare högersvängar och även hopp över hinder som gick kalasbra. Om han sköter sig till tävlingen i februari så ska vi definitivt kunna få ihop ett förstapris! 🙂 Just nu är det svåraste momentet läggande under gång. Han vill så gärna lägga sig med framdelen först, så vi ska försöka oss på ”fällknivsvarianten”och se vart det leder. Jag MÅSTE dessutom skaffa en behändigare apportbock till honom.

Igår efter rättegången jag vittnade på åkte jag och Tomas ut med hundarna vid stallet och gick en nästan 2 timmar lång promenad med hundarna. Underbart! Imorgon är jag ledig, då ska jag nog ta med mig hundarna och ta mig till stallet…bävar bara för att gå förbi den kaukasiska ovtjarkan som bor längs med vägen, den är helt rabiat :S

För övrigt undrar jag om Grima är inne i ett tyst löp? Hon blöder väldigt lite, men beter sig som att hon löper (luktar mycket osv). Någon som har erfarenhet av det som kan berätta?

4 reaktioner på ”Fan vad jag är dålig på att fota numera

Kommentera

