Arghh!!

Sliter mitt hår! Nöter på fjärrdirigeringen med Grima och det går inte jättefort framåt precis. Har hela tiden försökt att få henne att tänka ”bakåt” i fjärren men hon är så jäkla ivrig att komma fram till mig. Nåja, det är bara att ha tålamod och fortsätta. Jobbade med apporten lite igår också efter att ha försökt göra henne mindre intensiv med den i några dagar. Igår sträckte jag fram den till henne och klickade direkt när hon istället för att ta den omedelbart ge mig ögonkontakt. Tillslut växlade vi mellan ögonkontakt, och ögonkontakt-apport och jag gillade verkligen resultatet! Vad snabbt det går att klicka in beteenden egentligen, ett fascinerande verktyg! Så otroligt simpelt och det gör så otroligt mycket. Ikväll blir det mer klossträning!

Ian gick inte ens att träna med, han är på Grima hela tiden (i slutet på höglöp så hon luktar fortfarande gott) och han bara stirrade på godisen jag skulle ge. Hemska djur!! Jag vill ju träna med dummern, men hans hjärna har åkt på semester.

Nåja, ska hämta ut paketet som jag skickade efter snart så att jag kan börja träna in rutan, och så har Ian fått en mer behändig apport.

Trudelu

En reaktion på ”Arghh!!

Kommentera

