Aktiv westie

Äntligen börjar det hända lite grejjer i westievärlden! Fick via min uppfödare kontakt av en kille på westiealliansen som ville att årets rasmonter på stora stockholm skulle visa westiens mångsidighet som aktiv hund, så jag ska bidra med en del bilder på mig och Ian när vi tränar lydnad och viltspårar. Skitkul rent ut sagt! Vi kommer även att stå i rasmontern på Söndagen och då ska jag passa på att berätta om våra aktiviteter ihop om det är någon som är intresserad av rasen 🙂

Håller även på att skriva en artikel om aktiv westie, som jag hoppas at westiealliansen vill publicera. Har fått en del feedback på den och de som läst tycker att den är jättebra, kul! Jag tänkte att man skulle få följa mig och Ian på våra aktiviteter som i en ”följetong” där lydnaden, viltspår, gryt och MH, agility och trick kommer att ligga i fokus. Hoppas de är intresserade!

Har bokat trimtid till trollet också, han ser inte klok ut nu så det ser jag fram emot. På Torsdag kommer Nisse och då ska han få en omgång han med. Önskar bara att jag hade en bra trimmer så att jag kunde raka snyggt under hakan och där det behövs.

Gick för övrigt vilse idag när jag skulle ut med hundarna, men vi hittade tillbaka…Tur var väl det 🙂 Haha.

Nu ska vi träna lite till, Ian behöver fortsätta att träna på att backa.

4 reaktioner på ”Aktiv westie

  1. Men Lina , varför låt du inte Grima och Ian spåra tillbaks ? Du borde ju inte gå vilse med dessa 2 spårhundar ”jävla unge” 🙂
    Typiskt , typiskt 🙂 Puss skönt att du kom hem , men öva hundarna på detta också !

Kommentera

