Fallit ur?

Man kan minst sagt säga att Grima har fallit ur ordentligt sen i somras, och jag vet ärligt talat inte vad det beror på. Flera har kommenterat att hon ser smal ut och i början tyckte jag inte alls att hon var ”ur hull”, nu däremot så har hon tappat både mycket i muskler och vikt?

Hon äter ju som vanligt och är pigg som vanligt, maskmedel fick de i förra veckan så förhoppningsvis så lägger hon på sig snart igen. Det var längesedan hon och Ian avmaskades och de äter ju bara rått så det KAN ju bero på det. Jag har dock inte märkt av något annat som skulle kunna tyda på att de har varit maskiga. Inget kli, inga matta pälsar och när de fick mask såg varken jag eller Tomas att det kom ut några främmande kroppar i bajset…Hm. Hopppas iaf att det vänder, Ian känns fin som vanligt, men han verkar å andra sidan ha en mage och ett immunförsvar som är superstarkt den hunden.

För övrigt så sliter jag mitt hår för att jag kommit över en westietik med jätteintressant stamtavla som jag sååå gärna hade velat sätta tänderna i. 10 veckor och tydligen en riktig tuffing och mycket temperament..åh, tidpunkten är bara helt fel 😦  Inte lätt att hitta en mentalt trevlig westie ska poängteras, och det blir inte lättare om man bara är intresserad av någon som inte är besläktad med Ian stian .

Jaja, nu vet jag iaf precis vad för krav jag har om jag ska skaffa en till vit någon gång i framtiden..jag har en guldklimp att jämföra med och den ska åtminstone minst vara i hans liga 🙂

Har även bestämt mig för att påbörja en utbildning på axelssons till nästa höst till diplomerad hundmassör och kanske även hästmassör. Efter det kommer jag att vidareutbilda mig till hundfysioterapeut. Dels har biologi och fysiologi alltid intresserad mig, men det ligger även rätt i tiden då allt fler blir måna om att deras djurs fysiska hälsa. Rehab och muskelåterhämtning och muskeluppbyggning är nästan ett måste numera bland djur vi har för ”sport” men även jakt och ja..allt möjligt. Ser fram emot det !

3 reaktioner på ”Fallit ur?

  1. Då får du åka till Danmark och hämta henne för det är där hon finns! Och uppfödaren säljer tyvärr bara till aktiva hem. Dvs du måste vilja träna lydnad, spår eller jaga.. 🙂

Kommentera

