Söndag i stallet

Har haft en urmysig söndag med en massa slit i stallet. Jag premiärgick på den nya vägen med hundarna vilket tog ca 45 minuter, strålande sol och  lagom bitigt i kinderna, mysigt!

Jessica hade ”pay and jump” i ridhuset, så det var hur mycket ponnys som helst där för att ”tävla”. Jag var så himla imponerad av varenda ekipage! Jag hade dock en favorit, en liten B-ponny som var kritvit med kolsvarta ögon och en jäkligt kaxig uppsyn. Den hoppade 90 centimeter med turbo, satan i gatan vad de där små kan! Hade den varit en hund hade den varit en westie, den påminde så himla mycket om Ian. Alldeles fyrkantig med ett jäkla sprutt i bak och kaxig till tusen 🙂

Nåväl, efter att vi stått i ridhuset och tittat så satte jag fart och mockade lösdriften åt Jessicah och hennes stallpersonal, som vanligt stirrade personalen på mig som om jag vore sjuk i huvudet när jag sa att jag kunde fixa åt unghästarna och att jag VILLE det, men sån är jag 🙂

Det vart en jäkla massa skottande och jag slängde ut en massa hö till dem så att de inte skulle vara i vägen, Grima och Ian hjälpte till genom att ömsom äta skiten och ömsom rulla sig i den. Ibland undrar jag varför jag älskar dem så mycket..? Ian den jävla idioten satte sedan fart och skulle hugga en av hästarna i hasorna, vad fan hände liksom? Han brukar ha respekt för hästar men den skulle han minsan ge sig på. Edward (stort tjurigt hängbuksvin) ska han dessutom vara på hela tiden och bita i, jävla terrierjävel. Nåväl, 3 megakärror senare och en massa kånkande av halm så hade 3 små amigos det varmt och mysigt och med mätta magar..så vi begav oss hem igen. Hundarna sover som klubbade sälar nu, och jag ska vara huslig och göra lussekatter.

Igår var vi för övrigt hos Patricia, Grima var en dam och skötte sig fint medan Ian var ett pain in the ass och skulle stå och glo på hennes undulater hela kvällen…ssuuuuuuck!

Nåja, bäst att sätta igång med baket medan det är lugnt här.

Tjipp!

En reaktion på ”Söndag i stallet

Kommentera

