Trött…

..ännu ett år avverkat på Stockholmsmässan. En stor eloge till westielliansen som lyfter fram westien som en aktiv terrier det här året och inte bara ”en söt hund!”. Rasmontern var jättefin och det satt 2 stora tavlor med bilder på westies i olika utföranden (4 bilder på mig och Ian, 2 på hans kusin Humlan och en annan med en agilityhund). Ian och jag stod tillsammans med Rasmus, som var både döv, kroksvansig, klippt och nästan hälften så liten som Ian…och så otroligt söt och charmig! Westies som klipps brukar enligt min mening ofta klippas fruktansvärt fult, men Rasmus var så himla fin och snäll och verkade dessutom inte alls brydd av sin dövhet. Han delade gärna en massa frolic med mig och Ian och hälsade på alla människor (så gott han kunde eftersom att Ian gärna tränger sig före och ska skälla och pussas).

Min lille viting skötte sig exemplariskt och hann nog hälsa på nästan ett 80-tal människor under de 3 timmar vid stod..den sista timmen var han dock ganska less och gick verkligen på sparlåga, så han stuvade in sig under en hylla som han knappt kom ut från sen, suck. Annars låg han mest såhär och spanade på alla konstiga hundar som gick förbi oss…

Blev för övrigt besviken i år igen när schäferklubben lyckats med bedriften att göra ännu en aptråkig och extremt oinformativ monter där, hör och häpna! Inte en enda bild på en arbetande hund fanns! Detta ter sig mycket märkligt sedan jag trodde att även den mest hundovana borde vara införstådd med att en schäfer är just ett praktexemplar på en arbetande ras! Hur tänker man då? Tänk vad häftigt det vore med en informativ rasmonter med schäfrar i alla färger, och en vägg med snygga bilder på sport och tjänstehundar! Jag fick även veta att det inte ens fanns någon informationsbroschyr om rasen…? Hallå där är någon hemma? Jag har naturligtvis skickat ett surmail till rasklubben och klagat, särskilt eftersom att jag med flera har erbjudit oss att delta och engagera oss i spektaklet..förväntar mig dock inget svar tillbaka…

3 reaktioner på ”Trött…

Kommentera

