Skott från skottland

Är det inte typiskt? Jag har ju börjat ta separata kvällspromenader med hundarna nu. Idag var Ian först ut och vi gick en lite längre runda än vanligt, likaså med Grima när det var hennes tur. Bara det att hon och jag plötsligt fick syn på ett väldigt familjärt ansikte..och Grima som normalt alltid går lös och aldrig springer fram till andra hundar stack direkt dit…och jag förstod varför sen. Det var ju en westie! Hon trodde antagligen att det var Ian, men så blev hon rätt fundersam när hon var framme, och som tur var verkade inte husse bry sig.

Westien hette Skott och bodde i hyreslägenheterna som är väldigt nära oss, konstigt att jag aldrig mött på dem förut! Och typiskt att jag inte hade med Ian. Skott var också 2 år och väldigt söt, förhoppningsvis ses vi igen. Ian hade verkligen behövt en kompis att röjja med i sin egen storlek, inte helt lätt att hitta, men vem vet. Nu kanske det går om de kommer överens 🙂

En reaktion på ”Skott från skottland

Kommentera

