Pissväder

Jag är en ganska robust figur, men det finns ett fåtal väderlekar jag absolut inte tål. Det ena är snöslask, det andra är snöslask som frusit. Vilket-jävla-skit rent ut sagt. Man kan ju inte göra någonting. Nu är det dessutom skare så jag vill inte låta hundarna springa i djupsnön för då skär de sig väl…Det går inte att göra ett skit ute! Jag är så träningssugen så det är inte klokt. Visst, vi gnatar på här hemma. Ian apportering ser finfin ut och Grimas börjar också likna något, men vi behöver träna platsliggning och med störningar, och jag vill träna skydd! Helst av allt vill jag spåra, men det går ju tyvärr inte nu så det är ju bara att skippa.

Imorgon har vi iaf kanske sån tur att vi får vara med på en inomhusträning i Tullinge med en massa andra hundar, och bla Nicole med Nero. Hoppas! Vi är ju snart startklara för tvåan (och Ian är i princip klar för ettan) men allt vi behöver är lite kommendering och störning. Boring boring, jag älskar vinter men nu vill jag ha barmark åtminstone.

Mhm, det var allt för idag. Nu är det dags att sova!

ps. Förresten har jag fått ordning på fjärren nu! Wohooo!! Film kommer. ds

2 reaktioner på ”Pissväder

Kommentera

